Češi na Le Mans – Jak se dařilo týmu Mičánek Motorsport?

Češi na Le Mans – Jak se dařilo týmu Mičánek Motorsport?

Závodní víkend v Le Mans byl nabitý nejen hlavním programem WEC, ale také doprovodnými kategoriemi, kam patří Lamborghini SuperTrofeo. Se dvěma auty se těchto prestižních závodů účastní český tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra a nedařilo se jim vůbec špatně.

Tým Jiřího Mičánka mladšího ovládl v minulém roce šampionát ESET Cup s juniorskou sestavou ve složení Jáchym Galáš a Matěj Pavlíček. Mladí závodníci zde předváděli velmi vyrovnaný souboj o titul mistra České republiky, který obhájil v závěru šampionátu v Brně Jáchym Galáš. Právě oni usedli tento rok společně do jednoho z vozů Lamborghini Huracan SuperTrofeo EVO2 s jediným cílem, předvést se v prestižní kategorii Pro a přivážet co nejlepší výsledky.

Druhou posádku tvoří Bronislav Formánek, závodící v seriálu Lamborghini SuperTrofeo již od roku 2018, a nová posila v týmu Štefan Rosina, který se v minulosti účastnil mimo jiné šampionátu FIA GT3. V autě s číslem 11 získali v tomto roce již hvězdných výsledků, přičemž z italské Imoly si odvezli vítězství v kategorii Pro-Am, v belgickém Spa stáli na druhém pódiovém stupínku.

V šampionátu Lamborghini SuperTrofeo Europe závodí celkem 51 vozů ve 4 čtyřech kategoriích, přičemž česko-slovenské zastoupení se zatím předvedlo v nejlepším možném světle. V Le Mans se juniorská posádka, za volantem sedící Galáš, kvalifikovala do prvního závodu na 10. místě, načež tento kvalifikační výkon byl nejlepším, kterou dvojice s číslem 22 zvládla v letošní sezóně dokázat.

Do prvního závodu Jáchym Galáš velmi dobře odstartoval a díky jeho tempu udržel auto v první dvacítce vozů, přičemž auto předával Matěji Pavlíčkovi na 12. příčce. Ten, dokázal předjet jednoho ze soupeřů a pod šachovnicovou vlajkou projet jako jedenáctý, načež po udělených penalizacích soupeřů tato dvojice povýšila svůj výsledek do první desítky nejlepších.

V kategorii Pro-Am se posádka umístila na pátém místě v kategorii, přičemž celý víkend jim nehrál zrovna do karet. Při kvalifikační jízdě byl Rosinův nejlepší čas škrtnutý kvůli traťovým limitům a do závodu odstartovali na 36. příčce. Další dramatický moment, který připravil závodníky o čas byla dlouhá zastávka spojená se střídáním v boxech. I přes tyto nedostatky posádka Formánek – Rosina přivezla týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra 5. místo a cenných 6 bodů do celkového pořadí šampionátu.

Celý víkend se v podání samotného šampionátu nesl na vlně chaosu a dramatických momentů, ve kterých z velké části hrály roli pneumatiky. Při kvalifikaci a prvním závodu došlo na 31 defektů i přes snížení rychlosti z bezpečnostních důvodů na 270 km/h.  Právě tato skutečnost donutila organizátory a dodavatele pneumatik Hankook přijít k řešení, čímž bylo zrušení závodu, který bude nahrazen v jiné destinaci závodního kalendáře SuperTrofeo.

Český tým ještě čekají v rámci šampionátu Lamborghini SuperTrofeo Europe tři závody, přičemž nejbližší destinací je německý okruh Nürburgring, kde se bude závodit 26.-28. července.

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Tereza Chvílíčková)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Česká novinářka, která aktivně působí v šampionátech F1, FIA WEC a GT World Challenge. Zaměřuje se na český motorsport v rámci ESET Cup Series, kterého se pravidelně účastní. Dále se věnuje správě sociálních sítí, které se zaměřují na motorsportový obsah a informují fanoušky o aktuálním dění a novinkách. V případě…

Další články autora →