Max Verstappen nasadil ve Španělsku již čtvrtý motor, což znamená, že vyčerpal všechny povolené komponenty a za další nový by ho čekala penalizace. V Kanadě taktéž nasadil novou pohonnou jednotku, ta se poškodila a není jisté, zda ji Honda dokáže opravit.
Nizozemský závodník nasadil na španělském okruhu svůj čtvrtý a poslední povolený motor. Nejsme ještě ani v polovině sezóny a Verstappen vyčerpal všechny pohonné jednotky. Pokud bude chtít nasadit nový motor, nevyhne se tak penalizaci za překročení limitu.
Všichni piloti mají pro letošní ročník k dispozici čtyři spalovací motory, turbodmychadla, MGU-H a MGU-K. Pokud všechny tyto komponenty vyčerpají a nasadí další, nadlimitní kus, budou čelit penalizaci.
Verstappen tak čelí nevyhnutelné penalizaci na startovním roštu, protože Honda stále kontroluje motor, který měl Nizozemec na VC Kanady. S tímto motorem byly po čas druhého tréninku problémy a je dosti pravděpodobné, že ho do RB20 nenamontují nazpět.
Verstappen se musel vrátit do boxů jen po pár odjetých kolech, jelikož z vozu cítil kouř. Z monopostu opatrně vyskočil, ovšem ani jeho tým se monopostu nechtěl ihned dotýkat, protože to vypadalo na elektrický problém. Podezření pak padlo na problém se systémem rekuperace energie. Sám Verstappen prohlásil, že se obává, jaké to bude mít důsledky pro tento víkend nebo pro zbytek roku.
Tento problém znamenal, že ve Španělsku musel nasadit další nové komponenty, včetně čtvrtého spalovacího motoru. Sám šéf týmu, Christian Horner, připouští, že se Verstappen dočká během následujících 14 závodů penalizace za motor. „Musíme se podívat, jak se to v následujících závodech vyvine, ale myslím, že je nevyhnutelné, že v určitém okamžiku budeme muset vzít další motor,“ sdělil Christian Horner.
Tato penalizace by ale nemusela Verstappenovi přijít vhod, jelikož šampionát je čím dál tím víc těsnější a roli by tom mohly hrát i penalizace za další komponenty. Ačkoli má trojnásobný šampion náskok nad druhým Landem Norrisem 69 bodů, v posledních závodech se Norris silně dotahuje na Verstappena. Sám Verstappen přiznal, že bude záležet na vývoji a na tom, kdo dokáže ze svého vozu vytěžit více výkonu.
„Myslím, že v tuto chvíli se musíme snažit najít ještě něco navíc, abychom mohli pohodlně vyhrávat,“ řekl pilot Red Bullu. „Protože si myslím, že když se podíváte na naše poslední vítězství, bylo to spíše o tom, že jsme tam byli ve správnou chvíli, ve správný čas, správně jsme se rozhodli a byli jsme jako tým docela silní.“
„Vždycky jsem věděl, že to bude hodně těsné a McLaren prostě odvádí opravdu, opravdu dobrou práci. Přinesli do svého vozu spoustu dobrých aktualizací a opravdu se zdá, že to prostě funguje. Z naší strany jsme do auta přinesli různé věci, ale asi ne tolik času na kolo, kolik do svého auta přinášejí ostatní. Takže teď je na nás, abychom se pokusili najít něco víc, pokusili se získat zase ten malý náskok.“
„Protože si myslím, že dnes nám prostě chybělo trochu toho přímého tempa, ale také když jsme museli tlačit, nedokázali jsme se postarat o pneumatiky tak, jak to dokázal například Lando. Takže tyhle věci jsou na většině tratí, kde máte trochu degradace, docela zásadní. Takže ano, musíme se pokusit být v tomhle lepší.“