Nico Hülkenberg oceňuje závazek a odhodlání Audi k jejich projektu ve formuli 1. Sám se na své další působení ve formuli 1 těší a nemyslí si, že ještě nastal jeho čas odejít.
Sauber postupně prochází proměnou v Audi, neboť německá automobilka vstupuje v roce 2026 do formule 1. Nicovi Hülkenbergovi před přestupem volal sám generální ředitel Audi Gernot Döllner, aby mu řekl o změnách ve vedení. To podle německého závodníka ukazuje respekt a dokazuje, že je automobilka svému projektu ve formuli 1 zavázaná.
A změny ve vedení nejsou vůbec malé. Z týmu odchází Andreas Seidl a Oliver Hoffman, a naopak přichází bývalý šéf Ferrari Mattia Binotto. Připojí se také Jonathan Wheatley, sportovní ředitel Red Bullu. V Sauberu zaujme místo šéfa týmu.
Hülkenberga kontaktoval sám Döllner, aby se jej zeptal, jak důležité pro něj je, být informován o změnách. Hülkenberg říká: „Nevím, zda je to důležité, ale určitě je příjemné být informován.“
„Ukazuje to respekt a ukazuje to, jak vážně to on a značka bere, a že to neberou na lehkou váhu, že jsou všímaví, Vidí, co se děje, a to je dobře. Velmi dobře.“
Za svou kariéru ve formuli 1 čelil Hülkenberg mnoha výzvám. Tou největší byla asi ztráta sedačky po sezóně 2020. Nakonec se ale s úspěchem po dvou letech vrátil s týmem Haas a nyní se rozhodl pro další přestup.
„Je to velká výzva, o tom žádná. Přestup do něčeho, co bude Audi, a co je německý výrobce, bude tam německý pilot, na to bude strhována spousta pozornosti a budou velká očekávání – nebude to lehké. Ale můj přístup k práci a co práce je, ten se nemění. Přijdu tam se vším všudy a budu se co nejvíce snažit přispět, jak v autě, tak mimo něj. To je to, co rád dělám a snad společně uspějeme.“
„No, když nepodáváte výkony, je na vás více nátlaku, jste více vidět. Bude tam mnohem více PR práce, v tom to bude náročnější. Ale je to velká příležitost a je tam možnost více dosáhnout.“
Hülkenbergovi bude příští sezónu 37, není ale nejstarším jezdcem na gridu – Lewis Hamilton a Fernando Alonso za sebou budou mít oba již čtyřicítku.
„Necítím se ohledně toho nijak. Necítím se starý nebo že už mi za chvíli vyprší datum splatnosti. Tak se na to nedívám, a tak nad tím nepřemýšlím. Beru to krok za krokem, sezónu za sezónou.“
„Momentálně si myslím, že dokážu dělat co je potřeba a dokud to tak je, tak je to v pořádku a budu pokračovat tak dlouho, dokud mě tu budou chtít… to je samozřejmě to hlavní, co je potřeba, aby vás někdo chtěl mít v autě.“
„Druhá věc je, zda se budu cítit, že už ty mladé kluky nestíhám. Pak to ukončím možná i sám. Ale ještě to tak nevidím – a nevím, kdy to tak bude.“