Bottas: Zvýšení světlé výšky pro nás bylo více omezující

Bottas: Zvýšení světlé výšky pro nás bylo více omezující

Valtteri Bottas přiznal, že zvýšení světlé výšky vozu Alfa Romeo C43 na Velké ceně Spojených států bylo pro tým více postihující než pro jeho konkurenty. Do Velké ceny Mexika vkládají v týmu z Hinwilu více nadějí na základě loňské zkušenosti, kdy se Finovi podařilo bodovat.

Hrbolatá a nelítostná povaha okruhu COTA v texaském Austinu přiměla několik závodníků k použití vyšší světlé výšky, aby se problém zmírnil. Zvýšení jízdní výšky zvyšovalo možnost ztráty výkonu, takže několik týmů se ocitlo v rozpolcené situaci ohledně nastavení svých vozů s pouhou hodinou tréninku. To přimělo některé z nich porušit pravidla parc fermé a odstartovat do nedělní Velké ceny z boxové uličky. Mezitím byli Lewis Hamilton i Charles Leclerc po závodě diskvalifikováni za to, že měli příliš tenká prkna.

Bottas a Alfa Romeo však zvolili opatrný přístup, čímž ve výsledku obětovali výkon.

„Prostě jsem měl pocit, že jsme dnes byli neustále pozadu proti téměř každému autu. Jen to potvrzuje to, co jsme cítili včera, že čistá rychlost není, bez ohledu na směs pneumatik, prostě nejsme dostatečně rychlí. Můj pocit v tuto chvíli je, že to bylo specifické pro tuto trať, protože je to docela hrbolatá trať, takže potřebujeme zvednout auto a mám pocit, že je to pro nás větší penalizace než pro ostatní vozy,“ řekl finský pilot.

Fin kritizoval povrch trati COTA, o jehož nerovnostech se mluvilo po celý víkend.

„Je to pořád stejné, žádné zlepšení. Připadá mi, že každý rok jsou hrboly na jiných místech, ale hrboly jsou vždycky. Chci říct, že to je jedna z charakteristik této trati, pro naše auto to bylo náročné.“

Zatímco vozy Aston Martin i Haas se stáhly ze startovního roštu do boxové uličky, aby upravily své vozy, Bottas přiznal, že pro Alfu Romeo to nepřipadalo v úvahu.

„Pro nás to nepřipadalo v úvahu, protože jsme startovali z 12. a 13. místa, mysleli jsme si, že kdybychom měli trochu tempa, tak bychom mohli získat nějaké body, ale neměli jsme na to. Kdybych si mohl ten den zopakovat, ano, udělal bych to, ale není to jednoduché rozhodnutí,“ litoval zpětně bývalý pilot Mercedesu.

Pět bodů Júkiho Cunody za osmé místo a nejrychlejší kolo, spolu s žádným bodovým ziskem pro Alfu Romeo, znamená, že tým z Hinwilu má náskok pouhých šesti bodů před AlphaTauri a čtyři body před Haasem. Létající Fin je však přesvědčen, že Alfa Romeo tento víkend v Mexiku zvrátí situaci ve svůj prospěch.

„Alespoň v loňském roce pro nás bylo Mexiko dobré, trať se mi vždycky líbila. Alespoň je hladká, takže můžeme jezdit s autem v lepším okně z hlediska světlé výšky a tuhosti, takže jsem pro to trochu optimističtější. Do Mexika vkládám trochu více nadějí a doufám, že budeme tým z této skupiny, který získá nějaké body.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →