Finský závodník si odbude příští měsíc premiéru v rally. Zúčastní se totiž Artic Rally Lapland s Fordem Fiesta WRC týmu M-Sport.
Téměř všichni finští závodníci, jenž závodili ve Formuli 1, absolvovali alespoň jednu rally. Posledním byl Kimi Räikkönen, který dokonce odjel ve WRC tři celé sezóny mezi lety 2009-2011. Nyní jej následuje Valtteri Bottas. 29letý závodník se zúčastní třídenní arktické rally v Laponsku, která se bude konat od 24.-26. ledna 2019, přičemž usedne do mistrovského vozu Sébastiena Ogiera (2017 a 2018), Fordu Fiesta RS WRC.
Navigátora mu bude dělat čtyřiapadesátiletý Timo Rautianen, který společně s Marcusem Grönholmem tvořili mezi lety 1995 a 2007 velmi úspěšnou dvojici. Kromě třiceti vyhraných rally se mohou pyšnit dvěma tituly (2000 a 2002).
„Tohle je jedinečná příležitost nahlédnout do světa rally. Chtěl bych poděkovat všem, kteří mi to umožnili. Pro mě je to něco zcela nového, protože v autě WRC nemám žádné zkušenosti. Ale jsem závodník, takže pokaždé jezdím na plný plyn, ať už řídím jakékoliv auto,“ těší se na svou premiéru rodák z Nestoly.
@Konecranes @AKKMotorsport @OfficialWRC pic.twitter.com/5VHx0qKPdi— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) 11. prosince 2018
Bottasova účast je propagovaná pod heslem ‚Létající Fin – Mise v Laponsku‘ a je součástí vývojového programu finských rallyových jezdců týmu AKK Motorsport.
Kromě již zmiňovaného Grönholma jezdil Rautianen ještě po boku Mikko Kalliomaa. Ale v případě Bottase očekává, že to bude něco zcela jiného. Nicméně podle něj se není čeho obávat, když bude navigovat jezdce takového formátu, jako je Bottas. Připomíná však, že si jezdec bude muset zvyknout na to, že musí jet podle toho, jak mu diktuje spolujezdec.
„Takto zajímavou výzvu jsem jednoduše musel přijmout. Jsem přesvědčený, že s tak talentovaným jezdcem jako Valtteri, dokážeme v testech etablovat dobrou základní jezdeckou rutinu. Nejtěžší pro něj asi bude to, že mu někdo předčítá, jak má jet.“