Ingo Gerstl a jeho neporazitelný Toro Rosso vyhráli první dva závody třídy F1 šampionátu „Formule Libre“ BossGP Series ve francouzském Le Castelletu. Na první pohled tedy nic nového. Šampionát ovšem letos má svá překvapení: mimo jiné povedený návrat bývalého jezdce Williamsu a Jaguaru F1, Antonia Pizzonii do kokpitu monopostu.
K prvnímu podniku skutečně bohatého kalendáře BossGP sezóny 2023 se na okruh Paula Ricarda a jeho nového ředitele Jeana Alesiho dostavilo málo překvapivě jen 15 vozů. Kvalifikace, kterou jasně ovládl Rakušan Gerstl na Toro Rosso STR1 před Pizzoniou na 4,5litrové HS-Dallaře-Gibson, se zúčastnilo jen 13 monopostů. Lze ovšem vycházet z toho, že do druhého podniku roku 7. května v Hockenheimu bude připraveno více účastníků, na které se pak mohou 10. září těšit i fandové v Brně.
Organizátor seriálu Ingo Gerstl ze Salzburgu vyhrál (za mizivé konkurence, za což on sám pochopitelně nemůže) dle zvyku oba závody F1 víkendu, které Francouzi pořádali v rámci „Grand Prix de France Historique“. V hodnocení formule 1 se za ním pokaždé klasifikoval relativně pomalý Němec Ulf Ehninger na Benettonu B197. Domácí Didier Sirgue přiměl svůj Jaguar R2 k jakémusi chodu pouze v sobotu…
A tak byl sportovně nejvýraznějším Gerstlovým soupeřem „Jungle Boy“ Pizzonia. Bývalá brazilská naděje F1 je snad první jezdcem tohoto kalibru v BossGP vůbec. Své nadání předvedl na Dallaře třídy Worls Series připravené stájí HS tím, že zajel nejrychlejší kolo, které bylo pouze o 0,4 sekundy pomalejší, než Gerstlův „high-tech“ stroj. Brazilec, který v posledních letech formu udržoval především v motokárách, tím jasně ovládl třídu vozů Open/GP2. Mezi top 10 se dostal i Němec Henry Clausnitzer, který před týdnem se svým Tatuusem-Renault 3,5 ovládl dění v Mostě.
Škoda, že vozy F1 jezdí v BossGP jen o 5 kol méně, než ostatní: v neděli byl Pizzonia totiž rychlejší než Gerstl a teoreticky si mohli rozdat hezký souboj o celkové vítězství, kdyby Gerstl po 9 kolech neodbočil do boxů. Brazilec vyhrál svou sekci jasně před Italy Colombem a Ghiottem, přičemž zajel na kolo tentokrát o 0,4 sekundy rychleji než Rakušanův F1.
Další kalendář BossGP 2023:
5.–7. květen, Hockenheim (Německo)
9.–11. červen, Red Bull Ring Spielberg (Rakousko)
21.–23. červenec, Misano (Itálie) bez F1
12./13. srpen, Assen (Nizozemí)
9./10. září Brno (Česká republika) F1 pouze jako Show Runs
22.–24. září, Monza (Itálie)
30. září/1. říjen, Magny-Cours (Francie)
8. říjen, Mugello (Itálie)