Lewis Hamilton bude od sezóny 2025 závodit za Ferrari a bude si muset najít nového závodního inženýra. Jeho stávající inženýr, Peter Bonnington, totiž zůstane u Mercedesu a byl i povýšen.
Všechny na začátku roku šokovalo oznámení přestupu Lewise Hamitlona do Ferrari a s každým dalším závodem se blížíme ke konci jednoho z nejúspěšnějších partnerství mezi jezdcem a týmem v historii F1.
Bylo otázkou, zda Peter Bonnington bude následovat Lewise Hamiltona do Ferrari, ale nebude tomu tak. Bonnington alias „Bono“ zůstává věrný Stříbrným šípům.
Bono je Hamiltonovým inženýrem už 12 let a během jejich dlouhého partnerství společně získali šest jezdeckých titulů a sedm konstruktérských titulů. Na konci sezóny se ale jejich cesty rozejdou.
Peter Bonnington byl povýšen na novou pozici šéfa závodního inženýrství. Toto povýšení má okamžitou platnost, ale po zbytek sezóny bude stále Hamiltonovým inženýrem.
Jeho hlas bude slýchat jeden z pilotů Mercedesu i v roce 2025, jelikož v inženýrské roli bude pokračovat i nadále bez ohledu na novou funkci. Mercedes se tak snaží zúročit Bonningtonovy dlouholeté zkušenosti.
Bono je součástí Stříbrných šípů již od roku 2006, kdy u tehdejšího týmu Honda pracoval jako náhradník Andrewa Shovlina. Byl součástí přechodu na tým Brawn GP a jeho následným převzetím Mercedesem.
Sedět na dvou židlích zároveň není na boxové zídce raritou. Podobně je na tom i Gianpiero Lambiase z Red Bullu, který vykonává roli závodního inženýra Maxe Verstappena a je i šéfem závodního inženýrství.
Bonnington se stejně jako Lambiase stal jedním z nejuznávanějších závodních inženýrů ve formuli 1. Pracoval i s Michaelem Schumacher a následně byl v roce 2012 přidělen Lewisovi Hamiltonovi, když přešel z McLarenu do Mercedesu.
Právě z Bonových úst vyšly již dnes známé hlášky, které jsou spjaté s úspěchy Lewise Hamiltona – jako je například hláška Hammertime.
O Bonningtonově setrvání v Mercedesu se příliš nepochybovalo, jelikož s týmem je skoro dvě desetiletí a Hamilton má ve smlouvě klauzuli proti přetahování zaměstnanců, která mu bráni oslovit své kolegy.
Oba dva si tak budou muset zvyknout na nové kolegy. Co se týče Hamiltona, jeho novým inženýrem by měl být Riccardo Adami, který je současným inženýrem Carlose Sainze a rovněž spolupracoval i se Sebastianem Vettelem. Kdo bude Hamiltonův nástupce je ale zatím neznámé, ovšem nejvíce k tomu má nakročeno Andrea Kimi Antonelli.