Albon pozitivně nahlíží na VC Číny s touhou získat body

Albon pozitivně nahlíží na VC Číny s touhou získat body

Alex Albon věří, že nejistota z VC Číny pro všechny týmy, představuje pro tým Williams příležitost získat první body v sezóně F1, protože považuje FW46 za vůz, který v současné době není schopen dosáhnout bodů.

Alex Albon se vyjádřil, že Velká cena Číny může být ideální místo, kde by Williams mohl otevřít své bodové konto pro rok 2024.

Poslední závod v Suzuce byl pro Albona a Williams dalším neúspěšným víkendem v sezóně 2024. Incident v prvním kole s Danielem Ricciardem donutil 28letého pilota předčasně odstoupit z technických důvodů. Mezitím jeho týmový kolega Logan Sargeant se dokázal propracovat výše, ale po špatné zastávce v boxech a závěrečném vyjetím z trati skončil v závodě jako poslední.

„Přesně tak,“ odpověděl Albon na otázku, zda nadcházející závodní víkend v Číně představuje pro Williams příležitosti. „Nemyslím si, že v tuto chvíli máme auto, které by mohlo skutečně bodovat. Možná na trati, která nám vyhovuje, ale tu jsme letos zatím ještě nenašli.“

V minulé sezóně si Williams, nesený působivým ziskem 27 bodů Albona, zajistil sedmé místo v Poháru konstruktérů. Což je nejlepší umístění týmu v šampionátu od roku 2017. Týmu tato skutečnost přinesla tušení, že jdou správnou cestou.

Pro tým to však byl obtížný začátek aktuální sezóny F1. Po neúspěšných závodních víkendech v Bahrajnu a Saúdské Arábii se při Velké ceně Austrálie ukázaly provozní a finanční nedostatky týmu z Grove. Havárie Alexe Albona v tréninku donutila šéfa týmu Jamese Vowlese k nelehkému rozhodnutí, aby Logan Sargeant přenechal svůj vůz Albonovi a závod sledoval z garáže.

Kvůli kritickému poškození Albonova šasi nebylo možné vůz použít, a protože Williams neměl vyrobený a dovezený náhradní podvozek do Austrálie, mohl tým nasadit pouze jeden vůz do závodu v Melbourne. Vowles se rozhodl nasadit Albona na úkor Sargeanta. Přestože se podařilo poškozený podvozek pro Velkou cenu Japonska opravit, problémy, které odhalilo právě Melbourne, nebudou odstraněny dříve než při VC Miami. Tým tak bude zranitelný i při VC Číny.

Vzhledem k tomu, že na okruhu v Šanghaji se bude závodit poprvé po pěti letech, a navíc se jedná o sprintový víkend a nových povrch trati, Albon si všiml, že se mu otevírá nadějná cesta.

„Čína je perfektní místo,“ uvažoval a dodal: „Všichni pojedou do Číny nepřipravení, nevědí, co mají očekávat. Právě tady můžete těžit z toho, že si povedete lépe než ostatní, takže je tu velká příležitost.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Česká novinářka, která aktivně působí v šampionátech F1, FIA WEC a GT World Challenge. Zaměřuje se na český motorsport v rámci ESET Cup Series, kterého se pravidelně účastní. Dále se věnuje správě sociálních sítí, které se zaměřují na motorsportový obsah a informují fanoušky o aktuálním dění a novinkách. V případě…

Další články autora →