Jezdec týmu Williams Alexander Albon doufá, že se stáji podaří před nadcházející sezónou vyřešit problémy s citlivým chováním vozu FW45, které omezovalo jeho výkonnost v závodech v roce 2023.
Alexander Albon, který v roce 2023 získal 27 z 28 bodů týmu Williams, byl považován za jednu z hvězd sezóny, protože jeho výkony pomohly stáji k nejlepšímu výsledku v Poháru konstruktérů od roku 2017, kdy skončila na pátém místě. Bývalý jezdec Red Bullu, který během celého roku překonával svého týmového kolegu Logana Sargeanta, dokázal sedmkrát dotáhnout vůz FW45 do závěrečné fáze kvalifikace, včetně čtvrtého místa na startovním roštu v Zandvoortu.
I když se během kvalifikace podařilo využít pozitiva kluzkého vozu FW45, udržení relativně vysokých pozic bylo složité, protože v závodě se projevila nespolehlivost a nevyváženost vozu.
Během posledního závodního víkendu v Abú Zabí Albon uvedl: „Řekl bych, že jsme strávili velkou část letošního roku tím, že jsme to řešili, protože čím víc to vyřešíme, tím víc nám to pomůže příští rok. Pro nás je zřejmé, že naše auto má v některých ohledech velkou osobnost. Existuje pouze jeden způsob, jakým s ním musíte jezdit. A zároveň jsou zatáčky, které mu vyhovují, a zatáčky, které mu nevyhovují. Citlivost auta je v některých místech dost extrémní.“
Williams proto v kvalifikaci na okruzích s nízkým přítlakem, jako je Monza a Las Vegas, využil předností vozu FW45 a v závodech získal výrazný bodový zisk.
„V Las Vegas jsme použili docela agresivní vyhřívání, abychom přiměli pneumatiky pracovat při nízkých teplotách trati, to nám přineslo skvělý výsledek. V kvalifikaci v Las Vegas jsme skončili na pátém a šestém místě, ale naše auto ve skutečnosti nebylo tak dobré. Bylo to možná na deváté místo a pravděpodobně jsme kompromisy pro kvalifikaci příliš ohrozili vůz na závod. V nedělním závodě se mi během tří kol začaly přehřívat pneumatiky,“ dodal Albon, který Velkou cenu Las Vegas ukončil na 12. místě, zatímco Sargeant se propadl na 16. pozici.
Albon dále porovnal úspěch z Monzy, kde šesté místo v kvalifikaci proměnil v sedmé místo v nedělním závodě, s podprůměrným výkonem v Brazílii: „Když se podíváte na Brazílii ve srovnání s Monzou, jsou to přesně takové problémy, které se snažíme napravit. V Brazílii jsou asi čtyři zatáčky, v kterých ztrácíme desetinu a půl a nemůžeme je objet. Nemůžeme zabránit zablokování přední části vozu, nemůžeme zabránit nedotáčivosti mimo trať. Zatímco v Monze nemáme žádná omezení. Nezdá se, že by nám to uškodilo, protože hodně brzdíme na rovinkách. A tak právě v tom jsou vidět rozdíly, protože naše auto má dobré i špatné vlastnosti.“
„Naším úkolem v příštím roce je zbavit se opakujících se nedostatků, jak jen to půjde. Ty byly v autě posledních šest let a doufejme, že příští rok v tom konečně uděláme zásadní změnu. Ale abych byl upřímný, od loňska do letoška se charakteristika vozu nikdy tolik nezměnila. Jen jsme přidali více přítlaku. Zároveň jsme si docela jistí, že jsme udělali správnou věc a dostatečně jsme o tom mluvili. Myslím si, že se příští rok dočkáme odměny,“ dodal Alexander Albon.