FIA schválila pravidlo o pevném restartu závodů po výjezdech safety caru kvůli zvýšení atraktivity. Po každém výjezdu zpomalovacího vozu se tak vozy znovu seřadí na startu. Jaké další změny nás čekají?
Velmi pozitivní zprávou pro týmy je, že se už nebudou měnit pravidla v průběhu sezóny. FIA se totiž rozhodla posunout termín posledních možných změn pravidel ze 30. června už na 1. března. Týmy se tak nemusí bát, že jim federace zakáže jejich vychytávky.
FIA dále schválila pravidlo, které o příští sezóny prakticky zakáže současnou design „kachních“ nosů formulí, který byl předmětem velkých debat před sezónou. Dnes si však na schodové řešení už všichni zvykli a při napínavých závodech si tohoto neestetického detailu nikdo ani nevšimne. Automobilová federace přesto pravidla upravila tak, aby zvýšila bezpečnost a umožnila týmům stavět estetičtější vozy.
V důsledku škrtání rozpočtů se snížil počet hodin, které mohou týmy strávit v aerodynamickém tunelu, nyní to bude jen 65 hodin týdně, přičemž přímo tunel bude moci být zapnutý jen 25 hodin a týmy budou moci za celý rok použít jen jeden tunel. Omezena bude i počítačová simulace průtoku kapalin (CFD).
S omezením financí souvisí také snížení počtu motorů. Každý jezdec bude mít na celou sezónu jen čtyři, pokud však bude mít kalendář více než 20 závodů, dostane každý pět motorů. Trestem za úplné vyměnění pohonné jednotky nebude start z boxů, ale z konce startovního pole.
Sníží se také počet předsezónních testů. Namísto současných tří čtyřdenních testování nás čekají jen dvě, ale to až od roku 2016. Už pro nadcházející sezónu však platí, že se před sezónou bude testovat jen v Evropě a nebude se tedy opakovat testování v Bahrajnu.
Omezena bude práce na vozech během pátku. Od příštího roku budou muset mít mechanici volno alespoň sedm hodin a v roce 2016 osm hodin. S tím souvisí také omezení vstupu na parkoviště závodních vozů už od začátku třetího tréninku. Nyní to bylo až od začátku kvalifikace.
Nejzajímavější novinkou je již zmíněný pevný restart závodu po safety caru. Pravidlo se však nebude uplatňovat, pokud k výjezdu safety caru dojde během prvních dvou kol od startu, nebo od předchozího restartu. Nebude platit ani v posledních pěti kolech.