Je mnoho jezdců v historii formule 1, kteří se vystřídali za volanty svých monopostů. Ovšem od vzniku královny motorsportu v roce 1950, se pokoušelo o úspěch ve Velkých cenách pouze 5 žen. V posledním díle série si představíme Giovanna Amati.
Narodila se 20. července 1962 v Itálii. Kariéra Giovanny Amati, zatím poslední ženy – závodnice v F1, byla velmi krátká. Ve formuli 1 se objevila v roce 1992. Pravidelně a hojně zaplňovala sportovní stránky novin. Mnozí ji podceňovali a to i mechanici z týmu Brabham ve kterém chtěla tato Italka uspět. Pouze Ayrton Senna se jí věnoval a zasvětil jí do záludností okruhu v Kyalami.
Amati se zúčastnila tří závodů s vozem Brabham, který v té době nebyl vůbec konkurence schopný. Neměla možnost usednout do vozu k testům a tak se pokusila kvalifikovat do závodu v Jihoafrické republice, v Mexiku a Brazílii bez přípravy.
Nevyšel jí ani jeden pokus kvalifikovat se do závodu a tak jí v dalším závodě nahradil Damon Hill, který ovšem ve zbytku sezóny také nepodával oslnivé výkony. Kvalifikoval se pouze do dvou závodů.
Kariéra Giovanny skončila rychle a novináři se jí dokonce posmívali a psali, že Italka neumí vůbec řídit.
Giovanna Amati byla prozatím poslední ženou, která se pokusila prosadit se ve formuli 1 a zkusit se vyrovnat mužům. Kdy se najde další žena, která se o to pokusí? Nechme se překvapit.
Počet startů v F1 | 3 pokusy o kvalifikaci |
Vozy | Brabham |
Počet získaných bodů | 0 |
První závod | – |
Poslední závod | – |
Nejlepší umístění | Nekvalifikovala se |