Šéf Mercedesu Toto Wolff označil „nepřijatelný“ víkend při Velké ceně Brazílie za svůj nejhorší v týmu formule 1, protože jeho tým hledá odpovědi na to, co se pokazilo a proč se objevují výkyvy ve výkonnosti monopostu W14.
Mercedes doufal, že po konkurenceschopných výkonech ve Spojených státech a Mexiku bude na Interlagosu opět silný jako v roce 2022, kdy zde zaznamenali poslední vítězství. Prožil však jeden ze svých nejméně konkurenceschopných víkendů v tomto roce, kdy Lewis Hamilton a George Russell neměli v kvalifikaci dostatečnou rychlost a v závodě pak byli daleko od tempa.
Russell dokázal ve sprintu obsadit čtvrté místo, než z velké ceny odstoupil, zatímco Hamilton ve sprintu urval sedmé místo a v neděli dojel osmý, ale více než minutu za vítězem závodu Maxem Verstappenem. Na stupních vítězů skončily zákaznické týmy McLaren a Aston Martin pohánění Mercedesem. Wolff tvrdí, že nedostatečná výkonnost, kterou tým o víkendu předvedl, byla matoucí a není to něco, co by měl jednoduše smést ze stolu.
„Výkyvy (výkonnosti – pozn. red.) jsou, ale výkyvy nejsou od toho, abychom byli téměř nejrychlejší, až po to, kde jsme skončili… osmí. Pro mě osobně nejhorší víkend za posledních 13 let. Naprosto nepochopitelné. Zároveň nepřijatelné pro nás všechny. Máme správnou strukturu, jsme solidní tým a tohle na solidní tým nevypadalo. Během tří po sobě jdoucích závodech skončíte na skvělém druhém místě a s oběma vozy vyzvete Maxe (Verstappena – pozn. red.), a pak o týden později skončíte nikde. Myslím, že tohle prostě není na místě,“ řekl šéf Mercedesu k výkonu v Brazílii.
Příliš vysoká světlá výška vozu
Mercedes uvedl, že neexistuje jednoduchá odpověď na otázku, proč v Brazílii tak výrazně zaostal. Wolff však připustil, že byl příliš konzervativní, pokud jde o světlou výšku, což mohlo hrát roli. Po Hamiltonově diskvalifikaci z druhého místa v Austinu za nadměrné opotřebení prken se zdá, že tým obětoval v Brazílii více, než bylo nutné, aby tentokrát nedošlo k porušení pravidel.
„Jezdili jsme s autem příliš vysoko… ale to nebyl hlavní důvod absolutně nevydařeného víkendu, pokud jde o výkon. Spíše je něco zásadně špatně po mechanické stránce. Není to zadním křídlem ani tím, že by auto bylo trochu moc vysoko, protože se bavíme o milimetru nebo dvou. To je výkon, ale není to vysvětlení pro totální výpadek,“ dodal Rakušan.
Bolest z Velké ceny Brazílie je pro Mercedes obzvlášť matoucí, protože přichází jen rok poté, co tým poskytl dokonalé auto a nastavení, které Russellovi umožnilo vyhrát.
Na otázku, zda tento výpadek znamená, že se tým nakonec za 12 měsíců o svém voze nic nenaučil, šéf a třetinový majitel týmu odpověděl: „Je to zarážející. Z opravdu rychlého auta, nejlépe vyváženého a spokojených jezdců se stala noční můra. Jak je to vůbec možné? Čím to je? Co je to, co není v pořádku? Nedivil bych se, kdybychom v příštích dnech analyzovali auta a zjistili, že byl mechanický problém ve způsobu nastavení nebo něco podobného. Ale nevím, co to bude.“