
Ve Velké ceně Itálie F1 McLaren sáhl k týmové režii a přímo tak zasáhl do boje o titul mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, přestože už několikrát potvrdil, že to neudělá. V týmovém rádiu se objevily neobvyklé pokyny po Norrisově pomalé zastávce u mechaniků.
Max Verstappen v Itálii vyhrál po startu z pole position a po delší odmlce znovu připomněl, že s ním je třeba počítat, i když letos nemá monopost, se kterým by mohl pomýšlet na pátý titul v řadě. McLarenu se naopak víkend v Monze nepovedl a zůstalo pro něj jen druhé a třetí místo, i když za Verstappenem dokázali předvést svou sílu.
Co však Zaka Browna, Andreu Stellu a celý McLaren rozhodně po dnešku netěší, je komunikace a týmové pokyny pro Norrise a Piastriho. Sedm kol před koncem se Brit zdržel u mechaniků kvůli pomalé, téměř šestisekundové zastávce v boxech. Díky tomu ho na trati předjel Oscar Piastri, aktuální lídr pořadí, který měnil pneumatiky o kolo dříve.
Stalo se tedy to, co McLaren rozhodně nechtěl. Piastri se díky neplánovanému „undercutu“ dostal před týmového kolegu Norrise. Boxová zídka okamžitě instruovala oba jezdce, aby si vyměnili pozice a Norris se tak dostal zpět na druhé místo za Verstappena. Piastri reagoval frustrovaně, ale pozici rychle přepustil.
„Myslel jsem, že jsme si řekli, že pomalá zastávka v boxech je součástí závodu, takže nechápu, co se tady změnilo,“ odpověděl inženýrovi. Norrisovi se jeho závodní inženýr Will Joseph přes vysílačku omluvil za pomalou zastávku, ale od Brita se nedočkal žádné odpovědi. Na situaci v McLarenu pohotově zareagoval i vítěz Verstappen:
„Ha! To bylo kvůli té pomalé zastávce?“ Jeho inženýr Gianpiero Lambiase mu odpověděl, aby se o to nestaral, protože to není problém Red Bullu. „Není to náš problém, ale podle mě to mezi nimi vytvoří férovější boj o titul. Soustřeď se prosím na sebe,“ zněla odpověď do Verstappenových sluchátek.
Norris po závodě k týmovým příkazům řekl: „Nevím, co se tam stalo (v boxech, pozn. red.) Měl jsem pocit, že tam stojím věčnost. Chyby děláme jako tým a dnešek byl jedním z těch dnů.“
Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.
👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?