
Max Verstappen se pokusil v posledním kole kvalifikace zajet nejrychlejší čas a obsadit pole position. V posledním sektoru mu ale v cestě stál Lando Norris, který mu podle něj kolo zkazil. V rozhovoru po kvalifikaci si obhájce titulu mistra světa nebral servítky.
Max Verstappen zakončil kvalifikaci na okruhu Marina Bay na druhém místě, když nedokázal překonat skvělé kolo, které zajel George Russell z Mercedesu a vybojoval si tak pole position.
Holandský jezdec ztratil necelé dvě desetiny a pustil se do svého rozhodujícího, posledního rychlého kola právě ve chvíli, kdy zavlála šachovnicová vlajka a byl to tak poslední možný pokus.
Kolo měl rozjeté velmi dobře, ale v závěrečném sektoru se však ocitl za Norrisem, který už měl svůj poslední pokus za sebou a už jen zajížděl zpět do boxů. Nechtěně tak Verstappena dostal do špinavého vzduchu. Obhájce titulu mistra světa proto zvolnil v poslední zatáčce, zatímco Norris odbočil do boxové uličky.
Po skončení kvalifikace Verstappen při rozhovorech v parc fermé kritizoval chování jezdce McLarenu a pronesl i lehce tajemný komentář. „Jo, to se stane, když je auto jen tak dvě sekundy před vámi. Takže jsem si to poznamenal – a zapamatuju si to,“ sdělil v rozhovoru médiím.
Na následné tiskové konferenci podrobněji Max Verstappen vysvětlil novinářům, že podle jeho názoru Lando Norris nenechal dostatečný odstup, aby nezkazil jeho pokus o pole position.
„V kvalifikaci se vždycky snažíte nechávat rozestupy alespoň šest, sedm sekund, protože nechcete nikomu kolo zkazit. Normálně v Q3 samozřejmě žádné auto před sebou nevidíte, pokud nejste na jiné strategii, ale myslím, že tady je docela jasné, co chcete dělat – takže všichni nechávají poměrně velké mezery,“ vyjádřil se k situaci Holanďan.
„Ale pak se samozřejmě občas stane, že na městském okruhu lidé udělají chybu, nebo se prostě poflakují. Takže když pak máte auto dvě, tři sekundy před sebou… v Q3 potřebujete opravdu každý kousek čistého vzduchu, zvlášť když jedete úplně na limitu brzdění a všeho. A jo, ztratil jsem kvůli tomu trochu přítlaku a vyjel rovně. To je celé,“ dodal Max Verstappen.
„Myslím, že je celkem jasné, že to není nic příjemného, když se vám to stane. Ale obecně v tom býváme dost dobří. Všichni jezdci se snažíme být mimo cestu. Samozřejmě, někdy je to v určitých situacích trochu složitější. Každá situace je trochu jiná. Ale v tomto případě, ve třetí části kvalifikace, kdy je na trati jen 10 aut, si myslím, že se tomu dalo vyhnout.“
Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.
👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?