Verstappen má oproti McLarenu výhodu: V závěru z ní může těžit

Verstappen má oproti McLarenu výhodu: V závěru z ní může těžit

Do startu posledního a rozhodujícího závodu sezóny 2025 zbývá už jen pár hodin. Dnes se bude v Abú Zabí rozhodovat o tom, kdo získá titul a počítat se bude i ten nejmenší detail. Jak jsou na tom Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri s pneumatikami?

Shrnutí článku

Do Velké ceny Abú Zabí bude Max Verstappen startovat z první pozice, ale jeho velkou výhodou oproti pilotům McLarenu může být i pneumatiková strategie. Dnešní závod je vypsán na 58 kol a Pirelli předpovídá, že nejrychlejší strategií bude, jako už tradičně, jeden pit stop.

Podle odhadů Pirelli budou v takovém případě piloti startovat na středně tvrdých pneumatikách a zastávka v boxech by se uskutečnila v rozmezí 20.–26. kola. V úvahu připadá ještě jedna možná varianta, v níž by se mohl prodloužit stint na tvrdých pneumatikách až do rozmezí kol 39–45, přičemž následně by se absolvoval stint do cíle na měkkých pneumatikách.

Strategie dvou pit stopů by zahrnovala brzkou zastávku po startu na středně tvrdých pneumatikách, poté by se nasadila tvrdá směs na prostřední stint, a v závěru by se tak otevřela možnost nasadit buď měkké, nebo tvrdé pneumatiky. A právě zde přichází výhoda Maxe Verstappena.

Nizozemec má oproti Norrisovi a Piastrimu dvě úplně nové sady středně tvrdých pneumatik, zatímco jezdci McLarenu mají ušetřené dvě sady tvrdých pneumatik. Je pravděpodobné, že všichni tři aspiranti na titul odstartují na nové sadě středně tvrdých pneumatik, ale Verstappen bude mít v záloze i novou sadu měkkých pneumatik, z níž může těžit v závěru, zatímco McLaren má tvrdé pneumatiky.

Seznamte se se slavnými i současnými jezdci formule 1, kteří píší historii tohoto sportu. Jména jako Max Verstappen, Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Niki Lauda nebo třeba Emerson Fittipaldi. Objevte profily jezdců, jejich kariéru, statistiky a úspěchy.

👉 Seznam jezdců F1 | Kdo jsou nejúspěšnější jezdci F1 všech dob?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Student žurnalistiky. Formuli 1 sleduje od roku 2008. Na začátku své fanouškovské cesty fandil Ferrari. Jeho nejoblíbenějším jezdcem z minulosti je Kimi kvůli své charakteristické flegmatičnosti. Na SvětFormule publikuje od roku 2024.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *