Verstappen je naštvaný. Albon je rád, že dojel

Verstappen je naštvaný. Albon je rád, že dojel

Max Verstappen je naštvaný, že se neumístil na pole position, když tomu vše před Q3 nasvědčovalo. Jeho stájový kolega Alexander Albon byl rád, že se kvalifikace obešla bez nějaké větší nehody a dovezl auto v pořádku zpět do garáže.

Jezdec Red Bullu dominoval ve všech třech trénincích – dva v pátek za sucha, ale s nízkou přilnavostí asfaltu a znovu v sobotu při třetím mokrém tréninku – překonal časy z Q1 a Q2 s obrovským náskokem.

Max Verstappen (2.)

Verstappen nakonec skončil druhý za Pérezovým týmovým kolegou Lanceem Strollem, který se stal prvním jezdcem jiného vozu než Mercedes, který v roce 2020 získal pole position.

Holanďan bojoval na přechodných pneumatikách, ve kterých nenašel přilnavost, kterou si dříve užíval v pneumatikách do extrémního vlhka.

Jsem jen naštvaný, protože celý víkend jsem byl první a vypadalo to, že to bude velmi pohodlné první místo, a pak prohrajete ve třetí části kvalifikace,“ řekl Verstappen v postkvalifikačním rozhovoru.

Je mi celkem jedno, kde je Lewis Hamilton a Valtteri Bottas,“ pravidelní tři nejlepší společníci Verstappena v roce 2020, kvalifikovaní jako šestý a devátý – „mě pouze zajímá náš výkon.“

Nemůžete se dívat na výkon jiných lidí, abyste mohli posoudit svůj výkon, musíte se podívat na sebe. A ve třetí části to prostě dobrý výkon nebyl.

Druhé místo Verstappena v kvalifikaci, pro první závod F1 v Turecku od roku 2011, je jeho rovnocenným nejlepším startovním výkonem roku 2020.

Ale navzdory vyrovnání svého nejlepšího výsledku v letošních kvalifikacích Verstappen řekl, že je to poprvé, co na tiskové konferenci po kvalifikaci sedí naštvaný.

Dodal: „V Q3 jsem si nebyl příliš jistý přechodnými pneumatikami, protože jsem se na pneumatikách do extrémního mokra, na kterých jsem odjel jak Q1, tak Q2, cítil opravdu pohodlně.

V rychlých zatáčkách jsem měl celkem dobrou přilnavost, sem tam jsem ale slyšel zvláštní řinčení, což bylo způsobeno malou přilnavostí předních pneumatik v pomalejších zatáčkách.“

Když byl dotázán, zda kolo v pozdní Q3 na přechodných pneumatikách za alfou romeo Kimiho Räikkonena ovlivnilo jeho poslední pokusy o návrat na P1, Verstappen odpověděl: „Možná trochu, ale nechci ho z toho vinit.“

„Pro nás ta pneumatika prostě nefungovala, takže se na to s týmem rozhodně podíváme.“

Alexander Albon (4.)

Albon se ohledně kvalifikace vyjádřil, že to bylo velice stresující odpoledne.

Chápu, proč to lidi baví sledovat,“ řekl. „Bavilo by mě to taky, kdybych neřídil.

Můžu říct, že v autě to není tak zábavné jako v televizi. Když zařadíte na šestý, dokonce sedmý převodový stupeň na mokru, kola se protočí a dostanete aquaplaning a ani nevíte jak.

Bylo to hodně nebezpečné než cokoli jiného. Myslím, že jsme dnes měli štěstí, že se kvalifikace obešla bez větších nehod.

Užívám si obtížné počasí, užívám si obtížné podmínky, užívám si, když je to těžší než normální víkend. Ale zároveň to s sebou přináší i větší nebezpečí.“

Co se týče jeho vlastního výkonu, Albon cítil, že vše proběhlo dobře, až do změny pneumatik na přechodné v poslední části relace.

Do Q3 jsem se cítil dobře, snažil jsem se, aby pneumatiky fungovaly, myslím, ve srovnání s jinými vozy.“

Pak přišla Q3, a my museli rychle reagovat na rozhodnutí Racing Pointu a myslím, že i Landa Norrise, který měl také přechodné pneumatiky. Obuli jsme tedy stejnou směs. Abych byl zcela upřímný, tak jsme asi něco takového mohli očekávat, bohužel nás to zastihlo v celkem nepříjemném čase a bylo už pozdě na to, abychom do nich dostali požadovanou teplotu. Není to vůbec příjemný pocit, najednou ztratit přilnavost, na kterou jste byli zvyklí ze starých pneumatik.“

Je to frustrující, protože jsme celý víkend vypadali docela silně. A byli jsme spokojení s tím, jak nám to jde. Být tedy P2 a P4 je v jednom ohledu trochu zklamání.

Sdílejte na:
Zavřít