Alexander Albon připustil, že nutnost použít při Velké ceně Monaka díly starší specifikace stála jeho kolegu z týmu Williams Logana Sargeanta minulý víkend jeho závod.
Williams se v úvodních kolech letošní sezóny potýkal s nedostatkem dílů, protože tým se v tomto období snaží přepracovat koncepci svých vozů v časové tísni. Až do šestého závodu v Miami jezdil tým z Grove bez náhradního podvozku a nehoda Alexandera Albona v Austrálii dokonce způsobila, že jeho kolega Logan Sargeant byl zcela postaven mimo hru.
Williams sice přestavil vylepšení, ta ale byla k dispozici pouze pro jeden vůz. To se o víkendu projevilo v Monte Carlu, kde Albon dostal vylepšené zadní křídlo, s nímž postoupil do Q3 a získal první body pro tým v letošní sezóně. Sargeant však byl vyřazen v Q1 a skončil na patnáctém místě, přičemž Albon tvrdil, že Američanovy vyhlídky byly ovlivněny použitím zadního křídla z minulé sezóny. „Samozřejmě ho to dnes stálo závod,“ řekl Albon. „S novým křídlem by to byl rozdíl. Nevím, jak daleko byl od Q2, ale nebylo to moc.“
Sargeant se přitom ocitl tři desetiny za ním. „Jo, takže by do Q2 nejspíš postoupil.“ Albon připustil, že oba vozy jezdí s rozdílnými konfiguracemi, a prozradil, že Sargeantův vůz by měl být vylepšen na Velkou cenu Španělska. „Ano, je to tak,“ odpověděl na otázku, zda se toho Williams obává. „Je to něco, co chceme. Dobré je, že na Barcelonu budeme mít jeden vůz už připravený.“
Sargeant mezitím v předvečer závodního víkendu přiznal, že je těžké předvést, co umí, když oba jezdci nejezdí se stejnými vozy FW46. „Myslím, že mám tento víkend šanci, ale zároveň je to těžké, když se chystá nějaká modernizace jen pro jednoho,“ prohlásil Sargeant. „Ale nakonec tým zná rozdíly mezi vozy, takže i když to není vidět na trati, tak se to dá dopočítat mimo ni.“
Na otázku, jak často se tato situace opakuje, Sargeant, kterému na konci sezóny vyprší smlouva, odpověděl: „Nevím. Takhle dopodrobna to nesleduji. Nakonec se snažíme mít obě auta co nejlepší, ale samozřejmě je to složitější.“ Sargeantovy šance na udržení místa v roce 2025 po boku Albona se zdají být mizivé, protože s britskou stájí nyní jednají Valtteri Bottas i Carlos Sainz.