Francouzský tovární tým přemýšlí, jakým způsobem akcelerovat svůj posun směrem mezi absolutní špičku, chtěl by proto postavit kvalifikační vůz.
Přestože má za sebou Renault náročný start do sezóny 2019, kdy je po šesti odjetých velkých cenách pouze osmý s 14 body, věří, že má ve svém voze dostatečně dobrý základ na to, aby se ve zbytku sezóny dostal na čelo skupiny ve středu pole.
Tým ale zvažuje změny pro sezónu nadcházející, přičemž si uvědomuje, že aby se dostal mezi absolutní špičku, bude muset být v některých ohledech radikální. Jak přitom naznačil generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul, mohla by francouzská stáj postavit vůz orientovaný na kvalifikaci.
„Myslím, že tady mluvíme o dvou nebo třech změnách, které je rozhodně možné ještě v této fázi implementovat (ve vývoji vozu pro rok 2020), a to by mohlo dramaticky změnit chování a konkurenceschopnost vozu pro příští rok,“ řekl.
„První je aerodynamická účinnost, na druhém místě je vyvážení mezi kvalifikací a závodem, protože moderní Formule 1 je zcela o kvalifikaci. Všechny tratě jsou nyní jako Monako, a je třeba vyvíjet auto s odlišným přístupem v závislosti na tom, zda se chcete zaměřovat na kvalifikaci, nebo na závod.
Může se jednat třeba o to, jak zvolíte poměr převodových stupňů. Pokud chcete upřednostnit kvalifikaci před závodem, změníte poměr převodů. V pravidlech jsou napevno a letos už je změnit nemůžeme, ale pro příští rok je to zcela otevřené.
Posledním bodem je podélný sklon vozu. Ještě je čas. Není pozdě na to, abychom upravili některé parametry na autě. Není to špatné auto, ale dá se zlepšit, takže příští rok bude proti tomu letošnímu pokrokem.“
Renault se snaží urychlit svůj vývojový proces a dostihnout čelo pole v co nejkratším čase. Přesto si je tým vědom skutečnosti, že nejlepší šance přijde se změnou technických regulí v sezóně 2021.
„Bude to okamžitý krok směrem k boji o pódia a vítězství?“ položil si Abiteboul otázku směrem k vývoji pro rok 2020. „Ne, protože známe Formuli 1. A upřímně, naší největší příležitostí bude pracovat směrem k roku 2021.
Proto se budeme snažit vyvážit to, co budeme dělat pro rok 2020, protože chceme začít už teď, stejně tak budeme ale začínat i s vývojem pro rok 2021.“
Next week, we race!#RSspirit pic.twitter.com/I7HOQHPPtH
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) May 31, 2019