Preferuji, když je chyba potrestána, říká Bottas

Preferuji, když je chyba potrestána, říká Bottas

Po své nehodě, která pro Valtteriho Bottase znamenala konec účasti ve zbytku druhého tréninku, Fin uvedl, že i přes svou nehodu preferuje závodní tratě, které chyby závodníků trestají. Náraz vygeneroval přetížení 25 G.

Fin velmi tvrdě narazil do ochranné bariéry poté, co na výjezdu z 6. zatáčky ztratil kontrolu nad svým Mercedesem a byl vyslán na nekontrolovatelnou cestu přes kačírek.

I přesto, že byla jeho chyba potrestána zdemolovaným monopostem a ztrátou tréninkového času, tvrdí Valtteri Bottas, že spíše než okruhy obehnané asfaltem preferuje tratě, které nejsou vůči jezdcovým chybám tolerantní.

„Je to jiné. Ačkoliv jsem naboural, stále preferuji okruhy, které vás za chybu potrestají. Je to zajímavější,“ uvedl finský závodník, který stále nemá podepsaný kontrakt pro příští sezónu.

„Myslím si, že takhle by to mělo vypadat, chyby tu rozhodně nejsou jen tak tolerovány. Máme tu spoustu retardérů a málo asfaltových zón.“

Ačkoliv byl náraz silný, necítí Valtteri Bottas žádné bolesti. Dokud nehavaroval, byl ve svém voze sebevědomý. V konečných výsledcích figuruje na druhé příčce za nejrychlejším Charlesem Leclercem.

Dopoledne Fin přišel o nějaký čas na závodní trati, jeho mechanici museli do monopostu W10 vrátit starší specifikaci pohonné jednotky, na novější docházelo ke ztrátě oleje.

„Přišli jsme o nějaký čas v prvním tréninku, přesto si myslím, že máme dobré nastavení a že jsme se vydali správnou cestou. Mezi prvním a druhým tréninkem jsme udělali několik změn a vše se zdálo být lepší, dokud jsem nehavaroval.“

„Obecně mám radost, ale i ostatní týmy se zdají být rychlé,“ zakončil své povinnosti u novinářů Bottas.

Nejsem fanoušek tratí jako Paul Ricard, říká Hamilton

I Bottasův týmový kolega Lewis Hamilton nepatří mezi příznivce otevřených okruhů, mezi které se řadí například Paul Ricard.

„Nejsem fanoušek okruhů jako je Paul Ricard, kde máte spoustu asfaltových zón,“ prozradil Hamilton. „Pamatuju si, když jsem dříve závodil na okruhu ve Spa a na vnějšku zatáčky Pouhon byl štěrk, bylo to občas hodně strašidelné. Jakákoliv chybička mohla znamenat poškození auta.“

„Když se vrátíte na trať jako je tahle, jste rozhodně nervóznější. Nemůžete si dovolit sebemenší chybu. Je to tu nebezpečné také v zatáčkách 9 a 10, kde máme retardéry. Je to pozitivum. Výlet mimo trať by tu rozhodně neměl zůstat bez trestu,“ zakončil pětinásobný mistr světa.

Sdílejte na:
Zavřít