Valtteri Bottas cíl nedělního závodu neviděl. Byl donucen odstoupit kvůli technickému problému. Fin si uvědomuje, že jeho mistrovské ambice dostaly pořádnou ránu – potřeboval by zázrak, aby Hamiltona ve zbylých závodech ohrozil.
Bottas přicestoval do Německa s pozitivní náladou – v Rusku totiž zvítězil a stáhnul Hamiltonův náskok na „pouhých“ 44 bodů. Po sobotní kvalifikaci navíc oslavoval pole position, šestinásobného šampiona porazil s náskokem více než čtvrt sekundy.
Hamilton Bottase hned v první zatáčce předjel, Fin ale vytasil drápy a v nájezdu do druhé zatáčky svému kolegovi předjetí vrátil. Svou šanci na výhru ale zhatil během závodu výraznou chybou v první zatáčce, kde Hamiltonovi daroval první místo zcela zdarma.
Bottas byl navíc ovlivněn virtuálním safety carem – během něj totiž využil strategické výhody Max Verstappen a z boxů vyjel před Valtterim Bottasem, který klesl na příčku třetí. Fin ale na trati dlouho nezůstal – po chvíli byl donucen odstoupit kvůli problémům s tepelným motorgenerátorem.
Hamilton si bezproblémově ostrážil vedení a dojel si pro své celkové 91. vítězství, čímž vyrovnal Schumacherův rekord. Navíc tím pojistil svou pozici v Poháru jezdců, na Bottase má nyní náskok 69 bodů.
LAP 19/60
BOT 📻: "No power, no power"
We lose our second driver from the race, as Bottas retires in the pits#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/MvxXUhqqNx
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
Bottas byl po závodě zdrcený. Technický problém totiž jezdec neovlivní, každé odstoupení, které si jezdec nezaviní sám, je hodně bolavé. „Je to zklamání, velké zklamání,“ okomentoval situaci Bottas. „Nemůžete s tím nic dělat. Samozřejmě jsem předtím v první zatáčce probrzdil, ale stále jsem měl díky strategii dvou zastávek v boxech šanci.“
„Stále bylo o co hrát, a to i přes mou chybu v první zatáčce. Pak mě ale potkal problém s motorem, nemohl jsem tomu uvěřit.“
„Ztráta na Lewise je z bodového hlediska obrovská. Potřebuju zázrak.“
Bottas se ale nevzdává. Stále má matematickou šanci – do konce sezóny zbývá 6 závodů, k přerozdělení je tak 150 bodů. „Nevzdávám se. Musíte na to pořád tlačit a snažit se. Uvidíme. Jsem zklamaný, to je to správné slovo.“
Šéf Mercedesu Toto Wolff se po závodě Bottasovi omluvil. U Mercedesu není obvyklé, aby během závodu docházelo k technickým problémům. Zároveň potvrdil, že strategie dvou zastávek mohla Bottase vrátit zpět do hry o vítězství.
„Popovídali jsme si, omluvil jsem se mu za technický problém,“ prozradil Wolff. „Stejně jak pověděl sám, věřím, že strategie dvou zastávek mohla být tou správnou, která by mu umožnila bojovat o vítězství.“
„Takhle to ale bohužel chodí. V tomhle sportu jde i o techniku. Ta nás dnes bohužel zklamala.“