Pirelli – Velká cena Španělska

Pirelli – Velká cena Španělska

Okruh v Barceloně je z pohledu pneumatik znám jako jeden nejnáročnějších v celé sezóně, přesto osm jezdců z první desítky odjelo 66 kol dlouhou Velkou cenu jen se dvěma zastávkami v boxech. Loni vítěz z Barcelony stavěl u svých mechaniků čtyřikrát, což jen podtrhuje další zlepšení a zvýšení odolnosti letošních pneumatik Pirelli pro F1. Vedlo to k menšímu opotřebení, k pomalejší degradaci a méně žmolkům na trati, a to bez kompromisu v oblasti výkonnosti.

Strategie použití pneumatik byla při Velké ceně Španělska klíčová. Pilot Mercedesu Lewis Hamilton získal své čtvrté vítězství v řadě a posunul se do čela průběžného pořadí šampionátu. Angličan startující z pole position a sázející na strategii středně tvrdá – středně tvrdá – tvrdá porazil svého týmového kolegu Nica Rosberga, který vsadil na strategii středně tvrdá – tvrdá – středně tvrdá, o šest desetin sekundy! Strategie dvou zastávek v boxech zajistila napínavý souboj kolo na kolo, když Rosberg dokázal využít výhody svých novějších a rychlejších pneumatik v závěru závodu.

Sebastian Vettel (Red Bull Racing) startoval z 15. místa, ale po strategii se třemi pit stopy skončil čtvrtý, když většinu závodu odjel na rychlejší středně tvrdé směsi a zajel nejrychlejší kolo závodu. S blížícím se koncem závodu se mu podařilo předjet několik soupeřů. Od úterý bude v dějišti Velké ceny Španělska probíhat druhý dvoudenní test v sezóně. Sauber a Toro Rosso budou testovat pneumatiky Pirelli pro sezónu 2015 v úvodní den testu, druhý den budou následovat Force India a Mercedes.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „V závěru závodu jsme viděli několik velice napínavých soubojů o pozice v bodované desítce, a to navzdory tomu, že řada jezdců zvolila rozdílné strategie. To podtrhuje důležitost strategie v každém letošním závodě, ne jen počet zastávek v boxech, ale také pořadí, v jakém jsou použity jednotlivé směsi pneumatik, vytváří velké rozdíly. Po nočním dešti byla dnes teplota vzduchu i tratě nižší a to zmenšilo rozdíl v časech na kolo mezi tvrdou a středně tvrdou směsí a přidalo do rovnice další faktor. Přestože Barcelona je z pohledu pneumatik jeden z nejnáročnějších okruhů v celé sezóně, opotřebení a degradace pneumatik byly plně pod kontrolou, což potvrdil i fakt, že většina jezdců absolvovala v závodě pouze dva pit stopy. To je výsledek více než roční tvrdé práce celého našeho týmu v Miláně a Izmitu a všem za to patří velký dík. Nyní se zaměříme na druhý test v sezóně, během kterého budeme vyvíjet pneumatiky pro sezónu 2015.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:
                     Tvrdé                 Středně tvrdé                  Intermediate          Mokré
První stint   HAM 1:29,483          VET 1:28,918                  N/A                      N/A
Druhý stint RIC 1:30,012             ROS 1:29,236                 N/A                      N/A
Třetí stint   MAG 1:30,318          ALO 1:29,898                 N/A                      N/A
Nejdelší stinty závodu:
Tvrdé 31 kol R. Grosjean
Středně tvrdé 31 kol D. Ricciardo

Pravdometr:
Říkali jsme, že pro 66 kol dlouhý závod přichází v úvahu i strategie se dvěma zastávkami v boxech. Naše předpověď zněla: start na středně tvrdé směsi, ve 22. kole přezout na středně tvrdou směs a pak ve 45. kole přezout na tvrdé pneumatiky. Lewis Hamilton jel podle této strategie, ale stavěl o chvíli dříve, než jsme předpovídali: poprvé v 18. kole a pak znovu ve 43. kole.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Založil jsem web SvětFormule.cz v roce 1999, v té době pod jiným jménem. Formuli 1 sleduji a miluji už od druhé poloviny 70. let.

Další články autora →