Sředně tvrdé pneumatiky P ZERO WHITE a měkké P ZERO YELLOW pro jeden z nejnáročnějších okruhů sezóny z pohledu drsnosti povrchu. Během večerního závodu může teplota klesnout až o 15 °C. Hned po Velké ceně Bahrajnu následuje první test v sezóně: Catheram, Mercedes a Williams věnují jeden den testování pneumatik.
Pirelli společně se všemi týmy F1 před začátkem sezóny na okruhu Sakhir dvakrát testovalo – měl by to být okruh, který všichni dobře znají. Jako oslava desáté Velké ceny Bahrajnu bude závod poprvé v historii odstartován v 18:00, což znamená, že start bude při západu slunce a cíl za tmy: tak trochu jako při Velké ceně Abu Dhabi.
To bude mít velký vliv na chování středně tvrdých pneumatik P Zero White a měkkých pneumatik P Zero Yellow, které byly pro závod nominovány. Během závodu teplota vzduchu i trati výrazně poklesnou – ochlazení trati o 15 °C je naprosto reálné – což bude měnit výkonnost a charakter opotřebení pneumatik. Noční závod v Bahrajnu je velkou neznámou, proto bude velice důležitá příprava ve volném tréninku.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Bahrajn je okruh, kde jsme už dvakrát testovali, takže tam odjíždíme s velkým množstvím dat, která se budou hodit. Víme, že tam jsou vysoké nároky na trakci a to je důvod, proč jsme nominovali středně tvrdé a měkké pneumatiky. Na startu mohou být teploty stále hodně vysoké. Musíme upozornit na velký pokles teploty, hned jak zajde slunce: rozdíl může být až 15 °C. Dostat z pneumatik to nejlepší při tak velkém rozsahu teplot bude během víkendu pro týmy největší výzvou. Může to s sebou přinést zajímavé taktiky a strategie, z tohoto pohledu to může být velice zajímavý závod.“
Jean Alesi, konzultant Pirelli: „V Bahrajnu jsem závodil, ale ne ve Formuli 1: bylo to ve Speedcar Series, což bylo něco trochu jako NASCAR. Mám s okruhem nějaké zkušenosti a vím, že potřebujete uhlazenou jízdu a čistý rytmus, abyste z pneumatik dostali maximum, zejména při akceleraci je nesmíte zbytečně namáhat. Povrch je vcelku hrubý, ale okruh je krásně plynulý, i když noční závod bude nová výzva. Nejdůležitější je snažit se mít pod kontrolou opotřebení pneumatik, ale opět, po západu slunce, může být vše jinak. Bude to divácky zajímavý závod a práce s pneumatikami bude bezesporu velice důležitá.“
Okruh z pohledu pneumatik:
Bahrajn je pro pneumatiky celkem náročný, zejména v místech, kde se akceleruje a teplota povrchu běhounu dosahuje až 130 °C. Aerodynamika je v Bahrajnu další důležitý faktor. Se čtyřmi rovinkami, na kterých je dosahováno rychlosti až 300 km/h, týmy tíhnou k použití střední úrovně přítlaku, to ale ovlivňuje stabilitu vozu v nájezdech do zatáček a při brzdění, jezdci mohou probrzdit a pneumatiky tak poškodit. Písek nafoukaný z okolních pouští na trať může rovněž ovlivnit trakci a způsobit prokluz kol, což vede ke zvýšenému opotřebení pneumatik. Před dvěma lety dokonce písečná bouře v Bahrajnu ukončila jeden z testů Pirelli. Brzdění je rovněž klíčová charakteristika okruhu Sakhir: před první zatáčkou vozy během 3 sekund zpomalí z 315 na 65 km/h na pouhých 130 metrech. Pneumatiky přenášejí přetížení okolo 4,5g.
Po Velké ceně Bahrajnu se na okruhu odehraje dvoudenní test (8. – 10. dubna). Každý tým jeden den letošních testů věnuje testu pneumatik, v Bahrajnu to první den bude Caterham, druhý den pak Mercedes a Williams. Loni závod vyhrál Sebastian Vettel, startoval ze druhé pozice na startovním roštu a vsadil na strategii tří zastávek: startoval na středně tvrdých pneumatikách a pak odjel tři stinty na tvrdé směsi. K vidění byla celá řada různých strategií, někteří jezdci zastavili v boxech jen dvakrát.