Oscar Wurz premiérově ovládl první závod F4 CEZ

Oscar Wurz premiérově ovládl první závod F4 CEZ

Šampionát F4 CEZ se přesunul v rámci podniku Eset Cup na slovenský okruh Slovakiaring. Uchazeči o titul tvrdě a usilovně bojovali o pódiové umístění a cenné body do šampionátu, ve kterém se každá jeden bod počítá.

Rakouský jezdec Oscar Wurz z týmu Jenzer Motorsport vedl od začátku až do konce a připsal si tak první vítězství v sezóně v kategorii F4 CEZ, čímž zvýšil svůj bodový náskok v šampionátu. Napínavý souboj se v průběhu celého závodu na Slovakiaringu odehrával především o třetí místo.

Z první řady startovali uchazeči o titul Oscar Wurz a Kirill Kutskov z týmu Mafii Racing. Za nimi se umístili čeští jezdci Miroslav Mikeš z JMT Racing a Max Karhan z Jenzer Motorsport.

Oscar Wurz skvěle odstartoval a udržel si první místo. Miroslav Mikeš se posunul ze třetího místa na druhé, v úvodních zatáčkách útočil na Wurze, ale nakonec se spokojil s druhým místě, první podiovou trojici doplnit Kutskov.

Max Karhan měl pomalý rozjezd, ale dokázal si udržet čtvrtou příčku před svými soupeři, kteří měli mnohem lepší start vzhledem k reakčnímu času po zhasnutí červených světel.

Kutskov útočil na druhé místo Mikeše, ale Mikešova silná definziva mu tuto snahu značně ztížila. Jezdec týmu Maffi Racing se nakonec po dobře udělaném pohybu po vnější straně posunul na druhou příčku.

Wurz si pohodlně držel vedení a udržoval si náskok před druhým Kutskovem. Souboj o třetí místo se začal přiostřovat mezi Mikešem, Karhanem a Corerellou. Souboj mezi Mikešem a Karhanem byl velmi těsný a tvrdý, přičemž si navzájem nedávali mnoho prostoru, což začinilo vytlačení Karhana na trávu, čímž ztratil tempo a svou pozici ztratil ve prospěch Corerelly.

Gabriel Olkucka z týmu Maffi Racing skončil ve štěrkové části a musel být na trať vyslán safety car. Wurzův obrovský náskok byl okamžitě v ohrožení a v několika minutách sražen. Po restartu si udržel vedení, zatímco Kutskov, Mikeš a Corerella sváděli těsný souboj. Corerella se však dotkl zadní pneumatiky Mikeše a způsobil ztrátu kontroly nad vozem a následný manévr, kdy monopost přeletěl „přes střechu“. Monopost naštěstí nenarazil do bariér a po průjezdu celého pole Mikeš v závodě pokračoval.

Ke konci závodu Karhan a Corerella tvrdě, ale férově bojovali o poslední místo na stupních vítězů. Měnili si místa a jeli velmi těsně vedle sebe, Corerella nakonec udržel třetí místo o pouhou desetinu sekundy od Karhana.

V posledním kole v desáté zatáčce došlo k incidentu mezi Teodorem Borensteinem a Gabrielem Holguinem, přičemž oba jezdci vypadli a přišli o páté a šesté místo. Michalina Sabaj se posunul na páté místo, Franciszek Halatnik byl šestý, Miroslav Mikeš nakonec skončil na sedmé příčce.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Česká novinářka, která aktivně působí v šampionátech F1, FIA WEC a GT World Challenge. Zaměřuje se na český motorsport v rámci ESET Cup Series, kterého se pravidelně účastní. Dále se věnuje správě sociálních sítí, které se zaměřují na motorsportový obsah a informují fanoušky o aktuálním dění a novinkách. V případě…

Další články autora →