Circuit de Catalunya, neboli „katalánský okruh“, je velmi známý okruh. Nachází se nedaleko Barcelony ve Španělsku a většinou je zde teplo, čehož týmy využívaly při zimním testování, než se přesunulo do Bahrajnu, aby přímo navazovali na úvodní velkou cenu.
Stavba okruhu byla dokončena v roce 1991 a v témže roce se na něm jela i první Velká cena Španělska.
Okruh se skládá ze čtrnácti zatáček a několika rovinek. Zatáčky jsou zde pomalé, rychlé, i ty středně rychlé, což z okruhu dělá skvělé místo pro testování. Otestuje se zde stabilita, trakce, přítlak i maximální rychlost, díky jedné z nejdelší cílové rovince v kalendáři. Kvůli mnoho testování se ale na okruh snesla i kritika, že týmy jsou s tímto okruhem již tak seznámeni, že to vede k nudným závodům.
Možná na tom něco bude, protože prakticky jediné místo, kde se přejíždí, je první zatáčka, kde jde o to, který z pilotů se odváží později dupnout na brzdy na konci dlouhé rovinky.
Trať je zrádná, co se větru týče. Povětrnostní podmínky se tu během dne mění a ovlivňují aerodynamiku, takže se může stát, že tu vůz ráno pociťuje nedotáčivost a večer se zase přetáčí. Je velmi těžké najít vyhovující nastavení. Ale jakmile zde najdete ideální nastavení, máte dobrý základ na téměř všechny další tratě v kalendáři.
Ačkoli někdo tvrdí, že zdejší závody jsou nudné, nebylo tomu vždy tak. V roce 1991 zde byl k vidění dech zatajující souboj mezi Nigelem Mansellem a Ayrtonem Sennou o druhé místo, v roce 1994 zase Michael Schumacher ukázal, že celý okruh lze projet na pátý převod, když se mu zasekla převodovka a dokázal dojet na druhém místě. Ovšem je tu i jeden závod, který dokazuje, že Circuit de Catalunya může být nudným okruhem. V roce 1999 tu během velké ceny byl zaznamenán pouze jeden přejížděcí manévr.
K závodům formule 1 se brzy připojí nově připravovaný okruh v Madridu, který by měl svou první velkou cenu pořádat již v roce 2026.