Závodník francouzské stáje Alpine, Esteban Ocon, se domnívá, že tým mohl na Velké ceně Austrálie získat body. To mu ovšem znemožnila další zastávka v boxech, kde se tým musel rychle podívat na přehřívající se brzdy.
Alpinu se v letošní sezóně vůbec nedaří a většinou se nacházejí v hloubi startovního pole. Esteban Ocon na VC Austrálie zajel nejlepší kvalifikaci v letošním ročníku, kde se propracoval do Q2 a kvalifikoval se na 15. místě.
Francouzský závodník zajel do boxů na konci devátého kola během souboje s piloty Haasu, kteří závod dokončili na bodovaných pozicích, a Alexem Albonem na Williamsu.
Esteban Ocon musel však o sedm kol později zamířit do boxů znovu, jelikož měl problém s přehříváním brzd. V brzdovém kanálu byla totiž zaseklá slída s helmy, která způsobila nepříjemnosti. V boxech ho čekala ještě jedna zastávka, a to v 42. kole.
Oconovi se nepodařilo vrátit na bodované pozice a závod dokončil až za vozy Sauberu, které bojovaly s dlouhými a nepovedenými pitstopy.
„Předtím jsme bojovali s Kevinem (Magnussenem – pozn. red.), Alexem (Albonem – pozn. red.) a já byl před Nicem (Hülkenbergem – pozn. red.),“ sdělil Esteban Ocon. „Takže jsme byli na možných bodech, od devátého do jedenáctého místa, myslím, že tam bychom dnes skončili. Bohužel se nikdy nedozvíme, jak by to dopadlo, ale byl to zajímavý závod.“
„Byl jsem spokojený s tím, jak jsme postupovali, jaké jsme měli tempo, drželi jsme s těmi kluky krok. Takže to vypadalo dobře.“
Ocon dále sdělil, že Alpine neměl jinou možnost než neplánovaně zastavit v boxech a odstranit odtrženou část slídy, protože by tím riskovali, že by vůz nedojel do cíle.
„V prvním kole jsem měl folii na zrcátku, to byla první věc. A pak o pár kol později už to nebyla ta samá část, ale další, které mi vjela do brzdového kanálu. Kdybychom nezastavili, shořela by celá zadní část auta. Byla to samozřejmě bezpečná věc, kterou jsme museli udělat. Možná, že kdybychom pokračovali v jízdě, tak bychom odstoupili, to se už nikdy nedozvíme, takže jsme toho moc udělat nemohli.“
Found it 😑😩 pic.twitter.com/fL7NoxrJ19
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) March 25, 2024
„Ve 30. kole mi také selhalo rádio. Je to jako když je strašně špatná Wi-Fi a pořád se seká. Řekl bych, že se toho tedy hodně pokazilo, trochu i s tím, že jsem měl prostě smůlu. Myslím, že je třeba si zapamatovat pokrok, který jsme tento víkend udělali, pomalu, ale doufejme, že v tom budeme pokračovat.“
Alpine tak nadále zůstává v hodnocení na chvostu, ale Ocon tvrdí, že tým udělal s vozem pokrok.
„Myslím, že tento závod byl z těch tří rozhodně nejsilnější, co se týče tempa a výkonu,“ zhodnotil francouzský závodník. Je to dobré. Znamená to, že se to ubírá správným směrem. Všechno je relativní, ale vzhledem k prvním dvěma je to určitě krok vpřed. A auto se také cítilo lépe.“
„Takže to není jen o tom, že tahle trať autu víc sedí – to si nemyslím. Myslím, že jsme ho nastavili mnohem lépe než na ostatních závodech.“