
Esteban Ocon přešel pro letošní sezónu z Alpinu do Haasu. Ovšem začátek sezóny pro ně nezačal tak, jak očekávali. Francouzský jezdec ale tým pochválil za rychlou reakci na špatný start do sezóny 2025 a uvedl, že obrat americké stáje je nejrychlejší, jaký zažil.
Při prvním závodním víkendu v Austrálii se Haas, jak Estebana Ocona, tak jeho týmového kolegy Olivera Bearmana, nacházel na chvostu startovního pole. Představení v Melbourne pro ně bylo takovým budíčkem a na svém vozu zapracovali. V druhém závodě se už umístili na bodech, a to dokonce oba monoposty – Ocon skončil pátý a Bearman osmý (po diskvalifikaci Ferrari), v Japonsku si Bearman dokázal uzmout poslední bodovanou příčku, Bahrajn přinesl také dvojité umístění v top 10. V Saúdské Arábii se body nezadařilo získat. V Poháru konstruktérů se ale posunuli na 6. místo.
Francouzský pilot vyjádřil obdiv nad tím, jak se americká stáj vypořádala s nepříjemnou situací, kterou v Melbourne zažila. Aniž by přímo jmenoval svůj přechozí tým Alpine, Oconovy komentáře naznačovaly, že si zvykl na pomalejší reakce na vzniklé komplikace.
„Nemám pocit, že by tento tým byl malý,“ sdělil Esteban Ocon. „Tento tým reaguje rychleji, než jsem kdy předtím cítil, pokud jde o výrobu dílů, řešení, přicházení s daty. Je nás mnohem méně, co do počtu zaměstnanců, ale odvádí se dvakrát více práce, než jsem viděl v minulosti.“
Počáteční potíže Haasu trochu napodobují loňský start Alpinu, kdy také uzavírali chvost startovního pole. V průběhu sezóny na svých problémech zapracovali, a nakonec se jim výkonnost zvedla, a dokonce se dokázali umístit na pódiu.
Rychlost reakce Haasu však upoutala pozornost celého paddocku a Ocon věří, že rozhodnost týmu přijmout rychlá opatření byla klíčová.
„Ještě nikdy jsem neviděl tým, který by přišel s řešením během dvou týdnů, a tak rychle reagoval na situaci,“ dodal Francouz. „Je nesmírně uspokojivé pracovat s týmem, který rychle jedná, aby věci napravil.“
Ocon se také vyjádřil ke skepsi, která Haas provázela po úvodním závodě, a poznamenal, že mnozí pochybovali o schopnosti týmu zotavit se v krátkém čase.
„Byl to pro nás všechny obrovský šok, když jsme viděli, jak daleko jsme byli. Hodně lidí říkalo, že to je pro nás konec roku, že zůstaneme vzadu. Ale nikdo uvnitř Haasu tomu nevěřil. Věděli jsme, že v autě je potenciál. Jen jsme ho potřebovali odemknout.“