
Z pohledu Nica Hülkenberga neměl víkend na Monze příliš pozitivní průběh, spíše naopak. Přesto tvrdí, že jej slabý výkon R.S. 17 nikterak nepřekvapil.
V kvalifikaci obsadil Němec 12. pozici, ale do závodu odstartoval z místa třináctého. „Je to zklamání, že jsme nezískali žádné body. Ale po penalizaci, kterou jsme museli přijmout, se tomu asi nedalo zabránit,“ vrací se k uplynulému víkendu Hülk, který byl potrestán za výměnu MGU-H odsunem 10 míst na startu, ale po té, co inkasovalo tresty dalších osm pilotů, klesnul ve finále jen o jednu příčku.
Na Monze hraje jednu z klíčových rolí rychlost, tu však Renault tentokrát postrádal: „Jak jsme očekávali, rychlost tam prostě nebyla. Chyběla nám maximální rychlost, proto to bylo celkem beznadějné.“
Rychlost ale nebyla jediným důvodem, proč Francouzi tolik za konkurencí zaostávali. Problémy měli totiž i s vyvážením vozu, na které si jezdci po celý víkend neustále stěžovali. Tým bohužel nedokázal potíže včas odstranit a se špatným balancem musel Hülkenberg bojovat i v závodě.
„Měl jsem přesně dvě volná kola, ve kterých se auto zdálo lepší. Potom byl zase provoz,“ popisuje nepříznivý vývoj nedělního odpoledne. V jednu chvíli se dokonce objevil za Kevinem Magnussenem. A tam se zřejmě ne jednomu fanouškovi vybavila Kevinova vulgární reakce „Vykuř mi ho, zlato,“ poté, co jej Hülkenberg po Velké ceně Maďarska označil za jednoho z nejnesportovnějších pilotů v poli. „To proletělo hlavou více divákům než mě. Býval bych ho rád atakoval, ale nebyl jsem schopen se vedle něj dostat. Deficit byl jednoduše příliš velký,“ vysvětluje, proč jsme se nedočkali pokračování ‚milostného románku‘.
Nicméně je rád, že v souboji se svými rivaly ze středu pole o nic nepřišli. „Alespoň jsme neztratili body vůči Haasu a Toro Rosso. Jen pár na Williams,“ hodnotí 30 letý rodák z Emmerichu. Stáj z Grove si připsala na Monze dalších deset bodů, má jich tedy dohromady 55, čímž zvýšila náskok na Renault na 21 bodů.