Nově představená pravidla vyvolala v několika týmech bouřlivé reakce. Dle jejich slov není dostatečně zajištěno, že takto nastavené podmínky dokážou splnit ambiciózní plány Mezinárodní automobilové federace.
Jak již bylo několikrát zmíněno, tak FIA zveřejnila předběžný návrh pravidel, který by vozy měl udělat menší, kratší a štíhlejší. Jedním z hlavních faktorů je také zavedení aktivní aerodynamiky, která bude využívat elektrické energie. S tím souvisí i to, že poměr spalovacího motoru a jeho elektrických součástí bude rozdělen rovnoměrně 50/50.
Šéf McLarenu Andrea Stella sice souhlasí s hlavními cíli, o které sport usiluje, ale domnívá se, že je třeba změnit způsob, jakým se jich má dosáhnout.
„Souhlasíme a podporujeme obecné návrhy, co jsme obdrželi na tiskové konferenci,“ poukázal Stella.
„Když se na ně ale podíváme blíže, tak je nám jasné, že v aktuální podobě jsou téměř neproveditelné. Je tedy na F1 a FIA, aby daly hlavy dohromady a našly společně řešení.“
Stella zdůraznil, že navýšení elektrického výkonu bude mít neblahý dopad na aerodynamiku a šasi obecně.
„Myslím si, že hlavní mezery jsou v článku 3, což jsou aerodynamické předpisy. A druhý problém se nachází v úpravě způsobu plánovaného využití pohonných jednotek. Rozdělení motoru a elektrických součástí 50/50 je sice hezká představa, ale je velmi neefektivní, protože by kladla velký nápor na šasi monopostu,“ dodává Stella.
Dále vznesl námitky šéf Williamsu James Vowles, který si nemyslí, že hmotnost půjde tak lehce snížit. Dle jeho slov budou nové motory velmi těžké, což může poškodit dále i vyvážení monopostu.