Letošní sezóna Aston Martinu neprobíhá podle jejich představ a to se podepisuje i na momentálním stavu šampionátu. O problému, který v britské stáji nastal, promluvil i dvojnásobný šampion Fernando Alonso.
Shrmutí článku
Fernando Alonso promluvil o své frustraci ze špatné formy Aston Martinu v letošní sezóně a zdůraznil, že tým je se svými výkony nespokojen.
Britská automobilka vstupuje do nadcházející Velké ceny Kataru na osmém místě v Poháru konstruktérů, přičemž ztrácí pouhý bod na Haas sedmé příčce a 18 bodů na Racing Bulls na šesté.
Předčít v následujících závodech sesterskou stáj Red Bullu a získat šesté místo je zároveň maximem, čeho může Aston Martin v šampionátu dosáhnout – Williams má totiž na páté pozici pohodlný náskok na zbytek týmů ze středu pole.
Pro stáj ze Silverstonu jde o rok plný zklamání. Nastupovali totiž do letošní sezóny s monopostem, jehož konkurenceschopnost se během sezóny dramaticky měnila a ani zřídka neodpovídala jejich ambicím.
Nejlepším výsledkem španělského matadora v sezóně 2025 bylo páté místo v Maďarsku, zatímco nejhorší období přišlo na jejím samém začátku – v prvních osmi závodech nezískal jediný bod.
Pokud Aston Martin zakončí rok na sedmém místě v Poháru konstruktérů, dorovnají tím svůj nejhorší výsledek od roku 2022. Co se týče Fernanda Alonsa, ten směřuje ke svému nejnižšímu bodovému zisku od roku 2018, kdy závodil za McLaren.
Kořeny problémů Aston Martinu sahají už do roku 2024, kdy jejich vůz výrazně zaostával a stal se především základem pro letošní monopost AMR25, aby se tým mohl více soustředit na zásadně nová pravidla, která v sezóně 2026 přijdou.
„Byla to očividně úplně jiná sezóna než ty předchozí. Pravidla pro rok 2026 znamenají pro všechny obrovskou změnu. A letos to bylo… no, taková sezóna uprostřed ničeho,“ sdělil španělský jezdec médiím.
„A víte, asi jsme do vozu pro rok 2025 nedokázali vložit tolik práce, kolik jsme chtěli. A vůz z roku 2024, ze kterého jsme vycházeli, možná nebyl úplně nejlepší. Ve druhé polovině roku 2024 jsme nebyli vůbec konkurenceschopní a bohužel právě to určilo směr i vozu pro sezónu 2025, “ dodal Fernando Alonso.
„A pak, jak jsem řekl, když se všichni tolik soustředí na příští rok, těžko jsme letos hledali správnou cestu. Takže ano, pro Aston Martin to byla rozhodně náročná sezóna a nejsme s ní spokojení. Ale myslím, že to byla složitá situace.“
Tým si je svého problému s konkurenceschopností dobře vědom. Na sezóny 2026 plánují změny ve struktuře, které by jim měly pomoci v cestě za vytouženým vrcholem v podobě Poháru konstruktérů. V rámci změn například jmenují Adriana Neweyho jako šéfa týmu.
SvětFormule.cz