Nejlepší strategie pro Vegas? Nevíme, zní z Pirelli

Nejlepší strategie pro Vegas? Nevíme, zní z Pirelli

Kvůli deštivé kvalifikaci a nereprezentativním datům z volných tréninků mají týmy před Velkou cenou Las Vegas k dispozici opravdu málo dat. Variant strategií pro samotný závod je tak opravdu mnoho. Která však bude nejrychlejší? To netuší ani v Pirelli.

Shrnutí článku

Během kvalifikace se jezdci museli vypořádat s podmínkami s nízkou přilnavostí v chladné vegaské noci, přičemž používali kombinaci přechodných nebo plně mokrých pneumatik, a mnozí z nich tvrdili, že to bylo nejhorší, s čím se od svého vstupu do formule 1 setkali.

Problémem je, že předpověď počasí slibuje suchý závod, což znamená, že z nereprezentativní kvalifikace se toho nikdo moc nedozvěděl a týmy nemohou ani využít většinu dat z tréninků.

Důvodem je, že tréninky číslo 1 a 3 začaly tři a půl hodiny před plánovaným startem velké ceny, zatímco druhý trénink byl přerušen dvěma červenými vlajkami, které týmům znemožnily vyzkoušet mnoho programů na dlouhé vzdálenosti.

Dodavatel pneumatik pro formuli 1, společnost Pirelli, proto zastává názor, že týmy musí být otevřené ve svých strategických možnostech a že hodně záleží na tom, jak moc budou směsi C3, C4 a C5 trpět zrněním.

„Jednozastávková a dvouzastávková strategie jsou velmi blízko, takže nemám jasnou představu, zda týmy plánují jednu zastávku nebo dvě,“ řekl šéf motorsportu společnosti Pirelli Mario Isola. „S velmi malým množstvím dostupných dat musí být určitě flexibilní, protože víme, že trať je nevyzpytatelná. Víme, že včera na trati došlo k drolení.“

Mario Isola přidal i další detaily: „Pokud budou muset na začátku závodu tlačit, protože bojují o pozici, a dojde k drolení, pak je těžké to zastavit. V takovém případě by dvě zastávky mohly být výhodou, protože pokud začnete ztrácet, pokud začnete mít degradaci kvůli drolení, není to zvládnutelné. Prostě máte degradaci a pravděpodobně zde přibude hodně nedotáčivosti, protože drolení je více na předních pneumatikách, pak máte výhodu zastavit dvakrát a nasadit nové pneumatiky a využít výhodu nových pneumatik a možná využít undercut.“

Není ani známo, která strana startovního roštu nabízí nejlepší přilnavost, ale Isola ví, že klíčem je udržet dobrou úroveň zrnitosti v úvodních kolech, což může umožnit zastávku v boxech pouze jednou.

„Nejrychlejší strategií pro nás je startovat na středních pneumatikách a poté přejít na tvrdé, s jednou zastávkou v boxech, v rozmezí mezi 20. a 26. kolem,“ popsal. „Víme, že většina týmů se rozhodla ponechat si obě sady tvrdých pneumatik k dispozici na zítra, a to je dobrý signál, protože včera jsme zaznamenali drolení na středních a poté i na měkkých pneumatikách.“

Výzva předjíždění na městském okruhu v Las Vegas vede Isolu k domněnce, že týmy budou preferovat jednu zastávku v boxech, ale to neznamená, že další zastávka v boxech je velkou nevýhodou.

„Pokud z jakéhokoli důvodu startují na středních pneumatikách, musí počítat s první zastávkou mezi 12. a 18. kolem, pak mohou přejít na tvrdé pneumatiky a pak mají další sadu tvrdých pneumatik na dokončení závodu,“ řekl Isola.

„Tato druhá možnost, střední-tvrdá-tvrdá, je na papíře z hlediska celkové doby závodu velmi podobná jedné zastávce. Víme, že jedna zastávka je oblíbenější kvůli pozici na trati, protože nikdo nechce riskovat další zastávku. Totéž platí pro variantu střední-tvrdá-střední, ale víme, že jen velmi málo jezdců má dvě sady středních pneumatik.“

„Pokud někdo chce použít měkké pneumatiky, existuje možnost použít měkká-střední-měkká nebo jinou kombinaci dvou zastávek, ale s měkkými pneumatikami je podle mě třeba zvážit strategii dvou zastávek. To jsme se naučili,“ popsal Isola.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *