Stáj Mercedes říká, že nemá žádné okamžité odpovědi na to, co způsobilo, že zadní část vozu W12 formule 1 byla tak nestabilní v předsezonních testech, přičemž sám tým jí popsal jako slabou.
Mercedes minulý týden zaznamenal během třídenního testování v Bahrajnu několik neúspěchů, vše začalo hned první den problémem s převodovkou.
Druhý den se sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton ocitl ve štěrku, poté co auto nezvládl ukočírovat v zatáčce, přičemž Brit i jeho týmový kolega Valtteri Bottas hlásili po celou dobu testu nestabilitu zadní části vozu.
Ani jeden z jezdců nebyl v závěrečné testovací klasifikaci na vrcholu časových tabulek. Nejrychlejší čas zajel Max Verstappen z Red Bullu.
Hlavní stratég stáje Mercedes James Vowles odhalil, že neexistují okamžité odpovědi na to, co způsobilo problémy se zádí vozu.
„Z testů nám je docela jasné, že se vůz špatně řídil, zatímco jsme viděli, že Red Bull postavil na tuto sezonu velice stabilní auto,“ vysvětlil Vowles.
„Jsem si jistý, že tohle dokázal posoudit i úplný lajk. Odpovídaly tomu dokonce i časy rychlých kol.“
„Mohu přiznat, že zatím nemáme řešení našeho problému, rozhodně je to však naše hlavní priorita do začátku sezony. Nasbírali jsme obrovské množství dat, teď je třeba vše pečlivě analyzovat a najít řešení.“
Traťový inženýr Mercedesu Andrew Shovlin vysvětlil, jak povětrnostní podmínky v Bahrajnu znesnadňovaly řidičům ztotožnit se s vozy.
Poznamenal však také, že soupeři Mercedesu neměli tak výrazné problémy se zadní částí svých vozů, což jasně ukazuje, že tým na této části vozu musí zapracovat.
„Prudký nárazový vítr testy zkomplikoval,“ řekl Shovlin. „Nejtěžší byly zatáčky kde nám vítr foukal do zad, v těchto případech ztrácí vůz hodně přítlaku, což pak může způsobit ztrátu kontroly.“
„Dalším problémem této trati je, že se pneumatiky vcelku rychle zahřívají, to pak způsobuje ztrátu přilnavosti a zhoršují se jízdní vlastnosti vozu.“
„Podmínky však měli všichni stejné, co nás tedy zarazilo bylo, že naši konkurenti nebojovali s těmito nepříjemnostmi tak jako my. Usoudili jsme, že je naše záď vozu slabší než ta jejich.“
„Doufejme, že se nám podaří přijít problému na kloub co nejdříve a již v prvním závodním víkendu bude pro naše jezdce jednoduší náš vůz ovládat.“
Mercedes v úterý v Bahrajnu dokončil natáčecí den s vozem W12, což byla poslední týmová zkouška před začátkem sezony, jenž začne příští týden.
Technický ředitel stáje Mercedes James Allison vysvětluje prvky vozu W12
Parts of this year’s car may look familiar… but for us, the W12 very much feels like a new friend 🥰
James Allison talks through what’s changed and what's carried over on the W12 for the 2021 @F1 season! 👀
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 15, 2021