Bývalý technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe se domnívá, že tým při změně nových pravidel učinil spoustu špatných rozhodnutí, která ho pronásledují do dnešních dnů.
Mercedes vstoupil do nové éry pravidel jako favorit, protože se mu podařilo získat osmkrát první místo v Poháru konstruktérů za sebou. Predikce se však nenaplnila a německý gigant se v nové éře přísavného efektu, který je generován primárně z podlahy, vyloženě trápí. Vzpruhou měla být letošní koncepce vozu W15, která měla týmu přinést očekávaný posun. Kýžený efekt bohužel zatím nebyl dosažen a Paddy Lowe má na téma hned několik pohledů.
„Mám pro ně hodně pochopení, ale upřímně řečeno, každý tým, který je dlouhodobě na špici, musí počítat s tím, že ne každý návrh bude zaručený úspěch. Mercedes v posledních letech vygeneroval až příliš nefunkčních aerodynamických řešení,“ vysvětluje Lowe.
„V dnešní době se používají nejmodernější softwarové nástroje, sofistikované aerodynamické tunely, ale přesto data ze simulací mnohdy nekorelují s těmi z reálného světa. Proto je zde vždy riziko, že když se Vám nepodaří z těchto problémů vzpamatovat, tak se budete dlouhodobě trápit, a to je případ Mercedesu.“
Paddy Lowe zdůraznil, že situace je sice nepříjemná, ale ne neřešitelná. Zvláště pro tým jako je Mercedes.
„Tým má velmi spoustu kvalitních lidí. To je zároveň výhodou i nevýhodou, protože jsou zde dlouhé procesy rozhodování a plánování. Na druhé straně, když se jim podaří přijít na unikátní koncept z jakékoliv oblasti, tak budou nedostižní,“ uzavírá Brit.