Liam Lawson se omluvil za vztyčený prostředníček, který ukázal na Sergia Péreze při jeho předjíždění během Velké ceny Mexika. Oba piloti spolu po čas závodu svedli nejeden souboj, který se neobešel bez nadávek či nehezkých gest.
Sergio Pérez se pokusil předjet Liama Lawsona v úvodu závodu ve čtvrté zatáčce, ovšem Lawson se tak lehce nevzdal a o svou pozici bojoval. Byl to tvrdý souboj, ale Novozélanďan předvedl výbornou defenzivu, ovšem v páté zatáčce mezi nimi došlo k lehkému kontaktu. Lawson ubránil svou pozici a zůstal před Pérezem. Komisaři se na tento incident také podívali, ale trest neudělili. Mexičan ale utrpěl lehké poškození, které ho vyřadilo z tempa.
V pozdější fázi závodu se tito dva piloti opět setkali, akorát v opačném pořadí. Pérez se na cílové rovince snažil ubránit Lawsonovi, ten ho ale s lehkostí předjel a ještě mu při tom dokázal ukázat prostředníček.
Liam Lawson overtaking Checo and giving the middle finger… pic.twitter.com/GlinuhoHTi
— RBR Daily (@RBR_Daily) October 27, 2024
„Myslím, že ten incident s Checem, nechal jsem mu prostor ve čtvrté zatáčce, vjížděl tam velmi, velmi pozdě,“ řekl Lawson. „Upřímně řečeno, snažil jsem se mu dát prostor, on mě vytlačil z trati a pak mi nedal prostor do páté zatáčky. Je to nešťastné, nebyl to můj záměr, ale nevím, kam mám jet.“
„To gesto je zřejmě jedna z těch momentálních věcí, strávil půl kola tím, že mě blokoval a snažil se mi zničit závod. Byl jsem naštvaný, ale to není omluva, neměl jsem to dělat a omlouvám se za to. Nemyslím si, že je to něco, co se Helmutovi líbí, není to můj charakter, není to něco, co bych měl udělat.“
Lawson se i později dostal do kontaktu s Francem Colapintem a Argentinec byl za způsobení kolize i potrestán. Tento trest mu ale připadal přísný.
„Snažil jsem se mu dát prostor v první zatáčce a pak jsem mu dal dost prostoru ve druhé zatáčce, ale on tam očividně vjel velkou rychlostí. V tu chvíli, když jsem viděl, jakou má rychlost, jsem se snažil zabrzdit a dostat se z toho, ale došel mi prostor a byl to jen nešikovný incident. Nepřikládám mu to za vinu, nemyslím si, že by to byla jeho chyba, byl to jen zbytečný incident.“
V poháru konstruktérů ztrácí VCARB na Haas 10 bodů a Lawson říká, že největší nevýhodou víkendu bylo, že nedokázal využít rychlosti, kterou cítil, že má k dispozici.
„S rychlostí, kterou jsme měli, je frustrující nebodovat. To byl cíl, se kterým jsem do závodu šel, a měli jsme rychlé závodní auto, jen jsme celý závod strávili v provozu.“
„Strategie byla asi nejtěžší částí toho závodu, myslím. Prostě jsme nedokázali získat čistý vzduch, abychom ho využili. Jakmile nás ty rychlé vozy dostaly na začátku, uvízli jsme v provozu a byl to frustrující závod. Je to nešťastné, samozřejmě ty incidenty jsou také zbytečné a frustrující.“