
Monačan skončil v noční kvalifikaci v Singapuru až na sedmém místě a pilot Ferrari se netajil tím, že je to zklamání. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton nedopadl o moc lépe, když obsadil šestou pozici na start závodu.
Pilot Ferrari svoji kvalifikaci zhodnotil následovně: „V FP1 jsme měli dobrý start. Pak jsme museli provést nějaké úpravy a bohužel od FP2 jsme měli potíže, zejména já. Musím říct, že v FP2 a FP3 jsem byl úplně mimo.“
Charles Leclerc má pověst, že se mu daří na městských tratí, ale v letošní sezóně se na nich spíše trápí. V Baku, kde startoval čtyřikrát z pole position, letos havaroval v kvalifikaci. V Singapuru Monačan stál dvakrát na pole position, ale v letošní kvalifikaci se musel spokojit až se sedmou pozicí, když nedokázal udržet konzistentnost v průběhu jednotlivých částí. Jediná městská trať, kde se mu podařil závodní víkend bylo jeho domácí Monako, kde dojel na druhém místě.
„Poslední dva víkendy jsem vůbec necítil auto, a co je divné, bylo to na městských okruzích, kde se obvykle cítím docela sebejistě. Musíme zapracovat a přijít na to, co je špatně, protože nejsem na úrovni, na které bych měl být, a ztrácíme body,“ pokračoval dále po kvalifikaci v Singapuru Monačan.
Contact with the wall for Charles Leclerc 😬💥
He continues and is still out on track with a few minutes left to go in Q2!#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/pGQkfGpOuS
— Formula 1 (@F1) October 4, 2025
Co stálo za neúspěchem Charlese Leclerca v Q3?
Pilot Ferrari se netají tím, že preferuje auto, které je přetáčivé. Bohužel pro něj je však jednou z nejvýznamnějších charakteristik monopostu SF-25 právě nedotáčivost.
„Mám s vozem velkou nedotáčivost. Auto je stále velmi nervózní a nepředvídatelné, a vím, že nedotáčivý monopost není mou silnou stránkou. Tento víkend tomu tak bylo od FP2 až po kvalifikaci a my jsme nenašli žádné řešení, aniž bychom auto učinili ještě nepředvídatelnějším. To ale na městském okruhu nechcete, takže to byl velmi, velmi těžký víkend.“
Monačan novinářům prozradil, že jeho zoufalství bylo tak velké, že se rozhodl experimentovat.
„Bohužel jsme nikdy nenašli řešení. Celý víkend jsme se snažili najít konzistenci v tom autě, ale nebylo z toho východisko. Ke konci Q3 jsem prostě řekl: OK, zkusíme něco trochu stupidního s předním křídlem, zkusíme, aby auto zatáčelo, stejně je nepředvídatelné s nedotáčivostí, bude nepředvídatelné i s přetáčivostí (po výměně křídla – pozn. red.), ale alespoň to mám radši.“
„Podařilo se mi zajet dobré kolo na použitých pneumatikách, pak jsem nasadil nové a pocit byl úplně jiný. Takže ano, nenašel jsem správnou cestu,“ přiznal Charles Leclerc.
„Nejsme ani zdaleka na úrovni McLarenu, Red Bullu a vlastně ani Mercedesu. V některých případech, a vlastně i v nedávné době, byli prostě o krok napřed,“ dodal na závěr v ne moc pozitivním tónu pilot Ferrari.
Seznamte se se slavnými i současnými jezdci formule 1, kteří píší historii tohoto sportu. Jména jako Max Verstappen, Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Niki Lauda nebo třeba Emerson Fittipaldi. Objevte profily jezdců, jejich kariéru, statistiky a úspěchy.
👉 Seznam jezdců F1 | Kdo jsou nejúspěšnější jezdci F1 všech dob?