Charles Leclerc, pilot Ferrari, tvrdí, že dramatickou nehodu v zahřívacím kole Velké ceny Brazílie způsobil problém s motorem. V rozhovoru pouze naznačil, co by mohlo být důvodem, ale konkrétní detaily neprozradil.
Charles Leclerc se měl zařadit na startovní rošt jako druhý za pilota Red Bullu Maxe Verstappena, ale Monačan se v zatáčce s číslem 6 nečekaně roztočil a narazil do bariér. Všemu předcházel malý oblak kouře ze zadní části jeho vozu, zadní náprava se zablokovala a vůz se utrhl a nešlo jej ovládat.
V rozhovoru pro Sky Sports F1 Charles Leclerc uvedl, že problém s motorem vyvolal roztočená vozu a potýkal se i s poruchou hydrauliky, která mu vytrhla volant z rukou. „Když vypadlo řízení, jel jsem v podstatě rovně, protože jsem už neměl hydrauliku. Nemyslím si, že by to byl problém s hydraulikou. Vím, čím to je. Nemůžu jít příliš do detailů. Bylo tam něco s motorem, a to zablokovalo zadní kola, a pak jsem se samozřejmě roztočil a narazil do zdi. Nemohl jsem nic dělat.“
#BrazilGP🇧🇷: Charles Leclerc's crash on the formation lap.#BrazilianGP #F1 #Formula1 #Ferrari https://t.co/0Q7f9MDn2S
— 🪐🏎️ (@plutoformula1) November 5, 2023
Týmový kolega z Ferrari Carlos Sainz utrpěl v předchozím závodě v Mexico City během prvního kola poruchu hydrauliky, ale monacký pilot se domnívá, že viděl dost na to, aby tušil, že jeho problém je úplně jinde.
Poté, co si Carlos Sainz po druhém startu stěžoval na spojku, Charles Leclerc řekl: „Byl jsem se svým vozem spokojený, nastavení měníme mezi auty víkend od víkendu. Myslím, že byl nespokojený s tím, co udělali na jeho straně garáže, ale na mé straně bylo vše v pořádku.“
Monačan byl zpočátku schopen vyjet z bariéry, ale poškození předního křídla bylo velké. Poté zaparkoval na únikové cestě, aby potvrdil své odstoupení. „Jsem naštvaný. Jsem smutný. Celý víkend vše naznačovalo, že v závodě se nám bude dařit. A nakonec se vracím domů ani ne po třech zatáčkách, takže mě to trochu bolí. Tak to je.“