Charles Leclerc při čtvrtečních rozhovorech v Mexiku zhodnotil situaci, kdy byl ve Velké ceně USA diskvalifikován a taky se vyjádřil o voze Ferrari na příští sezónu.
Monacký pilot po příjezdu na okruh bratrů Rodríguezových působil dojmem, že závod v Austinu má za sebou. Jeho diskvalifikace přišla tři hodiny po konci závodu a z Velké ceny USA si neodnesl žádné body. Ferrari ale nakonec skončilo na stupni vítězů, když byl diskvalifikován i Lewis Hamilton a Carlos Sainz tak skončil na třetím místě.
Charles Leclerc v Mexiku hovořil o hodnoceních, která ve Ferrari zazněla po závodě, počínaje strategií s jednou zastávkou v boxech, která ovlivnila jeho závod. „Samozřejmě jsme si uvědomili, že volba byla špatná, všechna data jsme překontrolovali a myslím, že nakonec je to něco, co nám pomůže k růstu. Tato konkrétní příležitost byla jiná než ostatní, protože jsme byli jediným vozem, který udělal něco tak odlišného, pokud jde o strategii. Ale nakonec jsme pochopili, co bylo špatně.“
Když Ferrari v neděli večer v Austinu obdrželo zprávu o neregulérnosti vozu s číslem 16, bylo zaskočeno, což potvrdil i sám Charles Leclerc. „Ano, bylo to opravdu překvapení, vůz byl v pátek odpoledne v pořádku, pak se něco stalo. Ale pravidla jsou pravidla a ta se musí dodržovat, ať se děje, co se děje, takže není omluvou, že jsme v pátek byli v rámci požadovaných parametrů. Musíte být schopni předvídat události, byli jsme překvapeni, protože v sobotu večer jsme si byli jisti, že jsme v mezích, takže je jasné, že jsme nepředvídali něco, co se pak stalo.“
Loni v Mexiku se Ferrari potýkalo s potížemi s chlazením pohonné jednotky, což byl problém, který přinutil inženýry snížit výkon motorů, aby se nehrozilo jejich přehřátí. Po pátém a sedmém místě v kvalifikaci následovalo páté a šesté místo v závodě. „Loňský rok byl pro nás velmi, velmi obtížný. Měli jsme několik problémů s naším balíčkem, zejména na straně pohonné jednotky, ale neočekáváme, že bychom letos měli stejné potíže. Doufám, že by to mohl být dobrý krok vpřed, náš vůz je hodně odlišný od toho z roku 2022, takže doufám, že by to mohl být méně náročný víkend.“
Ferrari, stejně jako ostatní týmy, upravilo své vozy tak, aby vyhovovaly zvýšené potřebě chlazení pohonné jednotky. Noční můra přehřívání se ověří v zítřejším volném tréninku, ale určité obavy před závodem budou přesto na místě. „Víme, že když jste v závodě, musíte vždycky konat jinak, než když máte možnost jet na čistém vzduchu. V ideálním případě bychom chtěli startovat z pole position, ale myslím, že je to dost nepravděpodobné, takže očekávám komplikovaný závod, do kterého se však vrátíme lépe připraveni než minulý rok.“
Závěrem se Monačan vyjádřil k McLarenu, který na Ferrari v Poháru konstruktérů ztrácí 80 bodů. „Rozdíl je velký, ale vzhledem k jejich potvrzené formě v posledních několika závodech není nic nemožné. Přesto na ně nesmíme myslet, ale soustředit se na sebe. Ve druhé polovině sezóny jsme se hodně naučili, což mi dodává dobrou sebedůvěru pro vůz na příští rok. V těchto posledních čtyřech závodech se však musíme pokusit maximálně využít to, co máme.“