Mladý Monačan Charles Leclerc říká, že pokud by se naskytla příležitost s nově ohlášeným programem Ferrari Hypercar, rád by se účastnil závodu 24 hodin Le Mans s Ferrari.
Ferrari ve středu oznámilo, že se v roce 2023 vrátí do vrcholové kategorie závodních sportovních vozů vstupem do třídy Le Mans Hypercar na mistrovství světa vytrvalostních vozů.
V rámci tohoto programu se Ferrari pustí do sestavování vlastního prototypového vozu na úrovni mistrovství světa od roku 1973. Ferrari naposledy vyhrálo Le Mans v roce 1965.
Leclerc se v loňském roce zúčastnil virtuální akce v Le Mans na Motorsport Games a poté řekl, že se nemůže dočkat, až se jednoho dne zúčastní toho pravého závodu.
Ve svém projevu na týmovém představení Ferrari před sezónou 2021 Leclerc uvedl, že zatímco se soustředí na formuli 1, neváhal by v budoucnu závodit s týmem v Le Mans.
„Miluji Le Mans, vždy jsem byl fanouškem,“ řekl Leclerc.
„V tuto chvíli se zaměřuji hlavně na formuli 1. Pokud se však naskytne příležitost, rád budu součástí týmu.“
Leclercův týmový kolega, Carlos Sainz Jr., byl ostýchavější ohledně možnosti závodění v Le Mans v budoucnu, ale nazval program Hypercar „velmi zajímavým projektem“.
„Je skvělé, že se automobilka jakou je Ferrari, chce v Le Mans pokusit znovu závodit, a já budu jejich hlavním podporovatelem a fanouškem,“ řekl Sainz.
„Ale pokud jde o řízení samotného vozu, myslím, že zde ve Ferrari máme spoustu práce a já se plně soustředím na Scuderia Ferrari formule 1 a další projekty momentálně nemám v hledáčku.“
„Budu tento projekt pozorně sledovat, ale stále je dle mého v příliš vzdálené budoucnosti.“
Možný koncept vozu LMPh
Ferrari Le Mans Hypercar……
Can’t wait. Concept design from 2 years ago predicting a mix of LMP1 style chassis with road car styling, seeks to be the way everyone is heading with the new regs#LeMans #Ferrari #WEC #LMH #Hypercar pic.twitter.com/41dUhtvT8q
— Sean Bull Design (@seanbulldesign) February 24, 2021
Expanze Ferrari do prototypových závodů následuje po vyhodnocení dalšího zapojení do motoristického sportu, uvažovali také o možné zapojení do IndyCar.
Mattia Binotto ale popřel, že rozhodnutí vstoupit do LMPh bylo výsledkem rozpočtového stropu v F1, který byl zaveden pro sezónu 2021.
„Ne, vůbec to není důsledek finančních limitací, které byly představeny v F1″ řekl Binotto.
„Program byl hodnocen z pohledu společnosti Ferrari, aby byl pro automobilku atraktivní, rozhodli jsme se do něj zapojit.“
Ačkoli se šéf týmu F1 Binotto distancoval od vedení týmu LMPh, řekl, že by byl připraven pomoci s odbornou asistencí, kdykoli by to jen bylo možné.
„Zdali to budu mít na starosti?“ Mělo by se vědět, že Ferrari je jedinečná společnost – nezáleží na tom, kdo má věci na starosti, nebo kdo je za určitá rozhodnutí zodpovědný, “řekl Binotto.
„Ale ne, nebudu v přímém vedení tohoto týmu. Jako Scuderia Ferrari se plně soustředíme na program F1.“
„Není pochyb o tom, že pokud náš tým formule 1 může jakýmkoliv způsobem podpořit nějakým know-how, odbornou asistencí, uděláme to, protože jsme společností, jenž drží pospolu.„