
Po náročné cestě z Říma jsem se rozhodl trochu osobněji rozepsat o zážitcích z uplynulé římské ePrix. Z dějiště, o fanoušcích, trati…
Fascinující trať
V římské čtvrti EUR se konal závod již po druhé. Na z mého pohledu nejlepší trati v kalendáři se opravdu děly věci. Nejzajímavější, ale bylo sledovat jezdce za osmou zatáčkou, kde se na horizontu vozy zpravidla odlepovaly od země a o to náročnější bylo to, že vzápětí následovalo prudké brzdění. Tanec!
Italští fanoušci
O italských fanoušcích se říká, že jsou nejlepší na světě. Když jedete na Monzu a jste v té skvělé atmosféře víkendu Formule 1, nemůžete pochybovat. Ani při dni závodu Formule E nemůžete říct, že by nějaké zapálení chybělo. Nejpopulárnější byl Felipe Massa jakožto bývalý závodník Ferrari. V rozhovoru s italským kolegou jsem se však dozvěděl, že tak jako u nás, tak i v Itálii je mnoho lidí, kteří prostě nechápou, že Formule E nemá zvuk „burácejícího závoďáku“ a proto je zkrátka špatná.
I tak bylo vyprodáno! Areál pojme pouze určité množství lidí a pořadatelé tak počet lidí omezují. S koupí lístků tak není dobré otálet. Odhady návštěv jsou různé, setkal jsem se s odhady od 50.000 po 100.000 diváků.

Fanouškovská vesnice
Týmy čím dál více dbají na vlastní prezentaci a dokonce i ty, které se do FE teprve chystají. Svůj koutek tu mělo totiž Porsche a Mercedes. Obě značky vystavovaly své vozy. Na masivní propagaci lpí i Audi, BMW, Jaguar a DS (Citroën). Fanoušci tak mávali vlajkami BMW a Audi, které týmy rozdávaly, stejně jako mnoho dalších předmětů.
Asi nejvíce mě zaujal koutek Allianzu, který umožňoval roztáhnout křídla a letět – doslova. Návštěvník se položil břichem na lůžko, roztáhl ruce, nasadil si brýle a ponořil se do virtuální reality, kde létal jako pták buď městem s mrakodrapy, nebo divočinou.

Kovbojové nepláčou?
Největším zážitkem bylo vítězství Panasonic Jaguar Racingu. Tým, který už závodí třetí sezónu, se s vypjetím sil už dlouhou dobu snažil získat vítězství a bojovat o titul ve FE. V Římě se to zásluhou Novozélanďana Mitche Evanse povedlo. Týden před tím se tým rozloučil s prvním šampionem Nelsonem Piquetem jr., který často závody nedokončoval a měl už v loňské sezóně mizerné výkony.
Evans platí v padocku za drsňáka, který příliš emoce neprojevuje a často se velmi nevraživě dívá. Např. při autogramiádách to nepůsobí přátelsky. O to větší překvapení pro mě bylo, když se postavil na nejvyšší stupínek a oči se mu celé zalily slzami. Skvělý zážitek po těch letech, co jezdím na FE, vidět tenhle tým, jak pod vedením Jamese Barcleye vítězí v barvách tovární značky Jaguar a to po osmadvaceti letech.

Formule E se nyní vrací do Francie, kde se již v sobotu jede ePrix Paříže. Materiál přímo z místa bude opět samozřejmostí.