Šéf týmu Haas Ajao Komacu prohlásil, že tým musí rozšířit stávající personál, aby se jeho členové během náročné sezóny formule 1 nezhroutili.
Americký tým skončil v loňské sezóně, v níž si Ajao Komacu odbyl premiéru v roli šéfa týmu Haas, na sedmém místě v Poháru konstruktérů, což je jeho nejlepší výsledek v šampionátu od roku 2018.
Výsledek je o to působivější, když se ocení, že Haas porazil zavedenější soupeře s menším pracovním kádrem, a to i přes nedávné doplnění týmu. Pro srovnání, Williams, který v loňské sezoně skončil v šampionátu pod Haasem, se nyní může pochlubit 1000 členy týmu díky přestavbě, kterou vede James Vowles.
Komacu se vyjádřil, že je hrdý na kolektivní pracovní morálku ve společnosti Haas, ale varoval, že vyžadování takového úsilí není udržitelné během nabitého kalendáře, který na všechny v letošním roce čeká.
„Nemyslím si to, protože se podívejte na ta čísla, 330 lidí, to není nikde. Na tomto týmu je úžasné, že od každého požadujeme hodně, lidé mají jednu, dvě nebo tři role,“ sdělil Komacu. „Během testu předchozích monopostů v Jerezu na začátku tohoto měsíce, to bylo tak hladké, žádné problémy, všechno na čas, jako bychom to dělali už pět let. Ale to je jen díky tomu, že lidé dělají něco navíc, jsou aktivní a myslí dopředu. Ale cítím se špatně, nemůžu na to spoléhat jako na základ, to není udržitelné. Nemůžeme lidi dohnat ke zhroucení. Musíme zvýšit schopnost zdrojů, abychom mohli dosáhnout těchto věcí, aniž byste měli pocit, že se zhroutíte. Pokaždé, když se snažíme zlepšit, v okamžiku, kdy si myslíte, že jsem stabilizovaný, děláme víc, děláme zlepšení. Je to náročné pro všechny.“
Haas bude mít v roce 2025 novou jezdeckou sestavu, protože Nico Hülkenberg zamířil do Sauberu, zatímco Kevinovi Magnussenovi nebyla prodloužena smlouva.
V čele týmu budou v letošní sezóně Esteban Ocon, který předchozí roky strávil v Alpine, a nováček Oliver Bearman, o němž se mluví jako o budoucím jezdci Ferrari.
Snaha týmu z Kannapolisu o zlepšení v nadcházející sezóně bude posílena, protože bude fungovat pod hranicí nákladů bez investic majitele Gena Haase. Komacu uvedl, že tento vývoj spolu se zlepšením týmu v minulém období mu poskytl další motivaci, protože jeho cílem je šesté místo v roce 2025.
„Ano, lidé jsou motivovaní, protože všechny tyto věci jsou pozitivní, vidí, že se tým posouvá vpřed, proto dělají něco navíc. Ale zároveň se jako vrcholový management musíme ujistit, že poskytujeme prostředí a zdroje, které jsou udržitelné. Stále je tolik věcí, které musíme udělat. Skončili jsme sedmí, kdybychom letos bojovali o šestou, sedmou pozici, tak by to byl obrovský úspěch,“ přiznal lodivod Haasu.