
Šéf týmu Haas Ajao Komacu zůstává před Velkou cenou Japonska opatrný. Přiznal, že má po potížích v Melbourne obavy z určitých typů okruhů. Co jej znejistilo?
Tým Haas vstupuje po úspěšném tažení v Číně do týdne před Velkou cenou Japonska sebevědomě. Oba jezdci, Esteban Ocon a Ollie Bearman, dokončili Velkou cenu Číny na bodovaných místech, což americký tým katapultovalo na šesté místo v pořadí konstruktérů. Navzdory tomu se však šéf týmu Ajao Komacu obává skrytých problémů s jejich vozem VF-25.
„Po velmi úspěšném víkendu v Šanghaji jsme plni energie do Japonska. Suzuka je velmi náročný okruh jak pro jezdce, tak pro inženýry, aby správně nastavili vůz. I když jsme v Šanghaji závodili konkurenceschopně, víme, že si stále neseme zásadní problém s vozem, který se odhalil v Melbourne. Do tohoto víkendu jdeme s očima dokořán, abychom se vypořádali se všemi problémy, které nás mohou potkat, a snažíme se z vozu VF-25 a našich jezdců dostat to nejlepší,“ přiznal před blížící se třetí velkou cenou letošní sezóny šéf Haasu.
To přichází po dosavadní horské dráze sezóny 2025 pro tým, který si vedl dobře v testech v Bahrajnu, ale v úvodní Velké ceně Austrálie měl velké problémy. Když oba jezdci skončili mimo bodované pozice, byl to pro Haas budíček.
„Austrálie pro nás byla šokem, něco takového jsme na základě bahrajnského testování nečekali. Každý má nějaký neúspěch, že? Ale neúspěch by vás neměl definovat. Definuje vás to, jak se z toho neúspěchu zvednete, a myslím, že jsme to jako celý tým ukázali,“ řekl k podstatnému posunu ve výkonu vozu.
Esteban Ocon dokončil závod v Číně na sedmém místě, za ním dojel Bearman na desátém místě. Tři diskvalifikace jezdců před nimi, Lewise Hamiltona, Charlese Leclerca a Pierra Gaslyho, však znamenaly jejich posun vzhůru, což jim pomohlo vyšplhat se nahoru v pořadí se silným bodovým ziskem.
Komacu však stojí nohama pevně na zemi: „Nebudu si nic nalhávat, když řeknu, že jsme problém vyřešili, nevyřešili. Takže na určitých okruzích, kam pojedeme, budeme mít stále velký problém.“
Hlavní problém vozu pramení z nestability a nedostatku přítlaku v rychlých zatáčkách, což je omezení, které se projevilo v zatáčkách 9 a 10 v Melbourne.
Tento víkend přivítá formuli 1 okruh v Suzuce, kde se Haas představí v unikátním zbarvení oslavující japonské třešňové květy. Haas je navíc s Japonskem spojen mnohem hlouběji, na konci roku 2024 začala spolupráce s japonským výrobcem Toyota.