Kauza pneumatik rozdělila paddock, změna ale nebude

Kauza pneumatik rozdělila paddock, změna ale nebude

Dnes ráno proběhlo hlasování o možném návratu k loňské specifikaci pneumatik. Výsledek byl 5:5, zůstává tak současná specifikace s mělčím dezénem a tenčím běhounem.

Pravidla určují, že pro případné přijetí návrhu je zapotřebí souhlasu 7 týmů. Návrh podpořila jen polovina startovního pole. Mítink byl svolán na základě požadavku Red Bullu.

Přítomni byli šéfové všech stájí, dále za jezdecký program Red Bullu Helmut Marko, Ross Brawn jako představitel vedení F1, technický ředitel FIA Nikolas Tombazis a Mario Isola od Pirelli.

Také Grand Prix Drivers‘ Association (GDPA – česky Asociace jezdců Grand Prix – pozn. red.) měla na schůzi své zástupce, objevil se zde ředitel asociace Alexander Wurz společně se svými zástupci Romainem Grosjeanem a Sebastianem Vettelem. Přítomni byli také Charles Leclerc a Lewis Hamilton.

V diskusi se mohli vyjádřit všechny strany. Pirelli se opíralo o bezpečnost letošní směsi. Obecně se diskuse vedla v pozitivním duchu.

Pro návrh se vyslovilo pět týmů – Red Bull a Ferrari podpořily zákaznické a juniorské týmy Haas, Alfa Romeo, respektive Toro Rosso. Z některých zdrojů dokonce zaznělo, že Frederic Vasseur, šéf Alfy Romeo, nemá na problematiku ohledně letošních pneumatik svůj vlastní, ucelený názor.

Proti návrhu návratu k loňské směsi byly týmy Mercedes, McLaren, Williams, Renault a Racing Point.

Zazněl také návrh pro testování pneumatik na sezónu 2020. Týmy by modernizovanou specifikaci nasazovaly během pátečních tréninkových jízd. Bližší informace uvedeny nebyly

Sdílejte na:
Zavřít