James Vowles: Chyba Sergia Péreze nás stála důležité body

James Vowles: Chyba Sergia Péreze nás stála důležité body

Podle Jamese Vowlese, šéfa týmu Williams, by neúspěšný pokus Sergia Péreze o předjetí Alexandra Albona během Velké ceny Singapuru mohl stát tým důležité body. Vzhledem k tomu, že do konce sezóny zbývá ještě několik závodů, umístění na vyšší pozici v Poháru konstruktérů by týmu přineslo peněžní ohodnocení.

Alexander Albon v Singapuru předvedl solidní výkon, i když trať monopostu FW45 nevyhovovala. Stejně jako ostatní, i on využil safety caru, který způsobil Logan Sargeant, aby přezul na tvrdé pneumatiky. Na rozdíl od ostatních pilotů se však vrátil do boxů po virtuálním safety caru a přezul na druhou sadu středně tvrdých pneumatik. To mu poskytlo příležitost na získání bodů a vyšplhal se na desátou pozici s pouhými osmi koly do konce.

Naděje mladého britsko-thajského pilota však byly zmařeny, když se ve 13. zatáčce dostal do kontaktu se Sergiem Pérezem, za což byl Mexičan penalizován pěti sekundami. Tím, kdo ztratil nejvíce, byl určitě Alexander Albon, který se propadl na třinácté místo. Potenciálně mohl pilot Williamsu zaujmout deváté nebo desáté místo, které by se pak proměnilo na osmou nebo devátou pozici, kvůli nehodě George Russella v posledním kole.

Williams se nyní ocitá na sedmém místě v Poháru konstruktérů před Haasem, Alfou Romeo a týmem AlphaTauri. Každá pozice výše představuje pro tým významnou dávku peněz. Šéf týmu James Volwes byl po závodu velmi zklamán. „Přišli jsme o několik bodů. Je frustrující, že když jste v šampionátu, kde se bojuje do posledního bodu a vedete nad svými přímými soupeři, je vám odebrán bod. A dokonce bez dobrého důvodu. Byl to zoufalý útok, existují rozumné způsoby, jak předjíždět, a to nebyl správný způsob. Několik kol byl Pérez (Sergio – pozn. red.) hodně na vnitřní straně a snažil se tam vměstnat. To samo o sobě není problém. Ale Alex (Albon – pozn. red.) už zatáčel. Pérez se pokusil o útok a došlo ke kontaktu. Neexistoval žádný způsob, jak zajistit, aby předjetí fungovalo. Je to neuvěřitelně frustrující.“

Na druhou stranu James Vowles řekl, že závod znovu ukázal, že tým je v dobré formě a dělá správná rozhodnutí. „Nejdůležitější je, že můžete vidět, že tým ze sebe vydává všechno a Alex ze sebe dává všechno. Víme, že jsme tento víkend byli pozadu, ale udělali jsme řadu velmi dobrých rozhodnutí, která se nemusela nutně všechna odehrát v závodě, rozhodnutí mít dva sety středně tvrdých pneumatik bylo učiněno před několika týdny. Ale všechno se to sešlo, když se objevil virtuální safety car. A schopnost využít těchto příležitosti je fantastická. A bylo skvělé vidět Alexe znovu bojovat.“

Dále uvedl, že ho povzbudila skutečnost, že singapurská trať týmu tradičně nesvědčí, což naznačuje, že by se vozu mohlo dařit i v dalších závodech v druhé části sezóny. „Když se podíváte na historii tohoto týmu, od roku 2016 jsme se nedostali do Q2. Takže ve skutečnosti jsou problémy hluboko v tom, co děláme jako základ. Věřím, že budeme opět konkurenceschopní, i když možná ne na úrovni jako v Zandvoortu. Příležitosti tu jsou, ale v obou směrech, je tu spousta příležitostí pro ostatní, aby dosáhli skvělého výsledku, nebo pro nás, abychom odešli s více body.“

„Když se podíváte na pokrok, který jsme jako tým udělali, myslím, že ve většině závodů je Williams vozem schopným získat body. Tak tomu bylo i v Singapuru. Ano, díky správné strategii. Ale v podstatě je to pro mě součástí balíčku. A my musíme pokračovat v tom, abychom ukázali ostatním, že jsme tady, abychom se stále učili a zlepšovali se a bojovali, pokud bude k dispozici nějaký bod, a pokud ne, abychom skončili před všemi našimi soupeři v Poháru konstruktérů,“ dodal.

„Suzuka je jedním z nejlepších okruhů a vysokorychlostní uspořádání by mělo FW45 dobře vyhovovat. Trať je velmi technická a klade velké nároky na piloty i pneumatiky. Přesné chování pneumatik bude záviset na teplotě trati, která by mohla být místy velmi vysoká,“ vysvětlil Dave Robson, vedoucí oddělení výkonnosti vozu.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem z televize slyšela hlavně jméno Michael Schumacher. Svoji cestu k formuli 1 jsem si ale musela najít sama. Nejvíce mě baví životní příběhy pilotů, jedinečné příběhy z paddocku a kus historie, který tento sport za sebou zanechal. Ve formuli 1 je totiž možné vše.

Další články autora →