Formule 1 zavedla formát sprintového víkendu v sezóně 2021, aby zpestřila závodní víkend. Ovšem ne všichni jsou jeho fanoušky. Výkonný ředitel McLarenu, Zak Brown, navrhl, aby se při sprintu zavedl povinný pitstop.
Sprintové závody se zavedly v sezóně 2021 a i přes tak krátký čas prošly řadou úprav. Tento formát je neustále kritizován nejen ze strany fanoušků, ale i ze stran některých závodníků, jelikož odhalují výkonnostní schopnosti monopostů před nedělním hlavním závodem.
Během závěrečné Velké ceny v Abú Zabí bylo oznámeno, že komise F1 udělila souhlas pro další úpravy, které mají být předloženy před příští sezónou.
Jak bude vypadat nový formát není ještě známé. Kolují ale spekulace, že kvalifikace na sprint bude přesunuta na pátek a v sobotu se odjede zkrácený závod. Kvalifikace, která stanoví pořadí na nedělní závod, by se měla uskutečnit až po konci sprintu.
Diskutuje se také o radikálnější změně, a to obrátit část startovního roštu ze sprintové kvalifikace. O tento návrh by stál Sergio Pérez či Christian Horner.
Jedním z pilotů, kteří se nebojí skrývat svůj nesouhlas s tímto typem víkendů, je Max Verstappen, kterému vítězství ve sprintu „nepřináší žádné uspokojení“.
Ačkoli Zak Brown souhlasí s trojnásobným šampionem v tom, že tato podoba potřebuje změnu, nesouhlasí s tím, že sprinty kradou pozornost nedělnímu závodu.
„Nemyslím si, že ubírají na půvabu velké ceny, ale myslím si, že je třeba, což právě děláme, podívat se na formát,“ řekl Zak Brown v podcastu Track Limits.
„Myslím, že by (Max Verstappen – pozn. red.) řekl, že celkově nebyly tak vzrušující, jak by mohly být. Takže ať už jde o obrácený startovní rošt, ať už jde o povinné zastávky v boxech, ať už jde o super měkké pneumatiky, které v polovině závodu odpadnou. Myslím, že musíme udělat něco, co by závod promíchalo.“
Pokud jde o jeden z návrhů na zlepšení podívané, Brown uvedl, že povinné zastávky v boxech by mohly sprintu dodat další strategický rozměr. Podle současný pravidel nemají piloti povinné zastavovat v boxech pro nové pneumatiky a celá většina odjede stokilometrový závod pouze na jedné sadě gum.
„Myslím, že povinné zastávky v boxech by byly dobré. A myslím si, že kdybychom měli super měkké pneumatiky, které by v polovině závodu záměrně odešly, a vy byste se pak museli rozhodnout, jestli je máte vyměnit či nemáte vyměnit?“
„Myslím, že by to byl způsob, jak to trochu zhustit do malé velké ceny, protože teď není žádná strategie. Ve sprintovém závodě prostě jen sprintujete (do cíle – pozn. red.), takže si myslím, že by to bylo zajímavé.“
Příští sezónu nás čeká opět 6 sprintových víkendů – opět v Austinu, Rakousku, Brazílii, Kataru, a nově v Miami a Číně.