Helmut Marko varuje před McLarenem, jejich výkon je alarmující

Helmut Marko varuje před McLarenem, jejich výkon je alarmující

Poradce týmu Red Bull Racing Helmut Marko se domnívá, že Norrisovo vítězství v Nizozemsku znamená, že nemá Max Verstappen jistý zisk titul mezi jezdci. McLaren zároveň mocně stahuje náskok v Poháru konstruktérů.

Poradce Red Bullu Helmut Marko upozornil, že McLaren může stále získat oba tituly ve formuli 1. Stalo se tak po porážce Maxe Verstappena s Landem Norrisem během Velké ceny Nizozemska, Brit dojel do cíle 23 sekund před domácím šampionem.

Max Verstappen se vrátil z letní přestávky s náskokem 78 bodů před Norrisem, zatímco Red Bull měl v pořadí konstruktérů před McLarenem k dobru 42 bodů.

Druhý zmíněný rozdíl se ztenčoval už před letní přestávkou, a to zejména kvůli špatným výkonům Sergia Péreze v druhém voze RB20. McLaren je po Norrisově nedělním vítězství v Zandvoortu stále na dobré cestě a může někde kolem závodu v Singapuru dohnat Red Bull. Byla to však velikost náskoku, která rozvířila debaty v táboře Red Bullu. V rakouském týmu se začali obávat, že by se Verstappen nemusel letos stát čtyřnásobným mistrem světa.

Rozdíl mezi oběma jezdci je nyní stále propastných 70 bodů, zatímco náskok Red Bullu mezi konstruktéry se snížil na 30 bodů, přičemž do konce dlouhé sezóny zbývá devět závodů a několik sprintů.

„Když se podíváte na Landovo nejrychlejší kolo, to bylo v úplně posledním kole a bez DRS, tak zajel 1:13,8. Takže, jak Max řekl před letní přestávkou, tým musí tvrději pracovat a musí najít zlepšení, protože takhle je zisk obou šampionátů v ohrožení,“ popsal Rakušan.

Marko také nastínil, jak Red Bull očekával, že vyhraje závod, jakmile Verstappen na startu předjel Norrise. Zároveň byl překvapen, jak snadno se Brit vzpamatoval, protože týmový kolega Oscar Piastri nedokázal předjet pomalejší Ferrari Charlese Leclerca a získat třetí místo.

„Věřili jsme, že když se mu povede start, může vyhrát závod. Ale co bylo zvláštní, bylo že Piastri jel téměř stejnou rychlostí jako Lando, a jakmile se dostal za Leclerca, bylo po všem. Ale když Maxe dostihl Lando, prostě ho předjel a odjel, takže nevím, v čem je rozdíl a proč. Hlavní bylo, že naše opotřebení pneumatik bylo mnohem horší než u McLarenu a nedalo se s tím nic dělat,“ přiznal Marko.

Poté, co McLaren přinesl velký upgrade, který na okruhu Zandvoort fungoval velmi dobře, Marko trvá na tom, že Red Bull nyní musí přinést vlastní vývoj do každého závodu, aby se vrátil na vítězství, které naposledy slavil na konci června při Velké ceně Španělska.

„Existuje spousta nápadů a různých způsobů,“ řekl Marko o vývojových plánech Red Bullu. „Ale kvůli letní přestávce jsme nemohli nic dělat, ale teď něco dělat musíme. Musíme lépe porozumět autu, aby bylo více vyvážené, protože s větší vyvážeností je to větší jistota pro jezdce a menší opotřebení pneumatik. Ale upgrady musí přinést zlepšení, nejen teoretické, ale i časové,“ přiblížil Helmut Marko.

Marko dodal, že je zřejmé, že upgrady McLarenu fungují velmi dobře a cítí, že to je ten rozdíl v tom, jak Red Bull přešel od dominance na začátku roku 2024 k tomu, že v Zandvoortu dostal na frak. „Měli jsme také několik vylepšení, ale z časového hlediska to neukázalo stejný výsledek, jaký předvedli na simulacích,“ sdělil Marko. Další měření sil proběhne už v neděli 1. září na okruhu v Monze.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →