Robin Frijns získal své úplně první vítězství a opravdu si ho vydřel. Zároveň je osmým různým vítězem letošního ročníku. Neuvěřitelná série tak pokračuje!
Formule E sice letos vstoupila do páté sezóny, ale nikdy doposavad jsme neviděli mokrý závod. Vždy se k němu schylovalo, ale matka příroda vždy nakonec toto oživení odvrátila. Závod v pařížském centru okolo Invalidovny se sice rozjel za safety carem, ale ne však kvůli dešti. Špinavá část trati by dala obrovskou výhodu startujícím vlevo.
Pascal Wehrlein sice vybojoval neuvěřitelným kolem poleposition, byl však následně diskvalifikován, protože jeho vůz měl tlak pneumatik v nepovolených hodnotách. Konkrétně o 0,04 baru. Do první zatáčky tak vlétly nejprve vozy Nissan e.dams v čele s Britem Oliverem Rowlandem v závěsu s šampionem druhé sezóny Sébastienem Buemim.
Rowland ještě na suché trati však první vyrobil chybu a zapíchl svůj vůz do bariéry. Ze situace se sice dostal, ale jezdil pak na chvostu. Buemi se dopustil také chyby a Frijnsovi se otevřela nevídaná možnost.
Nebylo to nijak snadné, přišel nárazový déšť dokonce s kroupami. V celém poli se dopustilo mnoho jezdců spousty chyb, každou chvílí vlály žluté vlajky a několikrát vyjel na trať safety car, nebo byla plná žlutá fáze (jezdec má zapnutý speed limiter na 50 km/h).
Frijns jel s chladnou hlavou a vyvaroval se chybám, využil volnou trať před sebou a vítězství si nekompromisně vzal!
Za ním se v cíli seřadili André Lotterer s DS Techeetah, Daniel Abt a Lucas di Grassi s Audi Sport Abt Schaeffler, Max Günter s GEOX DRAGON (nejlepší umístění pro Dragon letos). Dlouhou dobu se dařilo i Felipemu Massovi s Venturi, pak začal mít problém s viditelností svého hledí v dešti a navíc se pak nevyvaroval kolizi se soupeřem a dojel tak devátý. Podruhé se podařilo bodovat i Garymu Paffattovi s HWA RaceLabs (předskokan Mercedesu EQ), který dokončil devátý.
André Lotterer je nyní vedoucím mužem v evropského poháru voestalpine European races. Pohár jezdců nyní vede Robin Frijns, který i zásluhou nejrychlejšího kola vede o bod před Andrém Lottererem. Až deset bodů ztrácí da Costa a di Grassi. Do 25 bodů (počet bodů udělován za vítězství) se ještě vejdou Jérôme d’Ambrosio (Mahindra), Jean-Éric Vergne (DS Techeetah), Mitch Evans (Panasonic Jaguar Racing) a Daniel Abt (Audi Sport Abt Schaeffler).
Pozice | Jezdec | Tým | Kolo | Čas |
1 | Robin Frijns | Virgin | 32 | 47m50.510s |
2 | Andre Lotterer | DS Techeetah | 32 | 1.373s |
3 | Daniel Abt | Audi | 32 | 3.175s |
4 | Lucas di Grassi | Audi | 32 | 3.666s |
5 | Maximilian Gunther | Dragon | 32 | 5.456s |
6 | Jean-Eric Vergne | DS Techeetah | 32 | 6.694s |
7 | Antonio Felix da Costa | BMW | 32 | 7.238s |
8 | Gary Paffett | HWA | 32 | 7.901s |
9 | Felipe Massa | Venturi | 32 | 10.522s |
10 | Pascal Wehrlein | Mahindra | 32 | 10.998s |
11 | Sam Bird | Virgin | 32 | 11.488s |
12 | Oliver Rowland | e.dams | 32 | 19.451s |
13 | Jose Maria Lopez | Dragon | 32 | 24.023s |
14 | Oliver Turvey | NIO | 32 | 1m22.226s |
15 | Sebastien Buemi | e.dams | 31 | 1 Lap |
16 | Mitch Evans | Jaguar | 31 | 1 Lap |
17 | Jerome d’Ambrosio | Mahindra | 29 | – |
– | Alex Lynn | Jaguar | 23 | DNF |
– | Edoardo Mortara | Venturi | 23 | DNF |
– | Stoffel Vandoorne | HWA | 18 | DNF |
– | Alexander Sims | BMW | 18 | DNF |
– | Tom Dillmann | NIO | 17 | DNF |