Italská stáj nevzdává letošní boj o mistrovské tituly, přestože v obou šampionátech čtyři závody před koncem již výrazně ztrácí na Lewise Hamiltona a Mercedes. Pro velkou cenu USA připravila velkou úpravu podlahy svého vozu.
Ačkoliv letošní bitva o titul již není plně v rukou Sebastiana Vettela a Ferrari, neboť k případnému úspěchu bude zapotřebí také smůla na straně konkurence, snaží se stáj z Maranella stále nevzdávat a nadále vylepšuje svůj SF71H.
Vývoj se aktuálně zaměřuje zejména na oblast podlahy a deflektorů vozu, které, jak tým doufá, pomohou rudým vrátit ztracenou výkonnostní převahu nad Mercedesem.
Na bocích podlahy v oblasti před zadními pneumatikami přibyly dvě sady malých ploutviček nad podélnými průřezy. Zatímco logickým důsledkem by mělo být usměrňování vzduchu v místě pro aerodynamiky velice nepříjemném, okolo zadních pneumatik, přidaným efektem může být rovněž odstínění nečistot.
V Japonsku totiž při zkoušení upravené podlahy některé částečky zablokovaly představené průřezy, které tak nemohly fungovat naplno. Odstínění takových nečistot může pomoci podlaze přiblížit se výkonnostnímu pokroku simulovanému v továrně.
Ferrari zapracovalo také na deflektorech, které jsou nyní ještě komplexnější, neboť skýtají nové ploutvičky na náběhové hraně.
„Je to celkem jasné, musíme být dostatečně rychlí, abychom mohli vyhrávat závody, pak už to bude záležet na tom, co udělají ostatní,“ řekl před GP USA Sebastian Vettel. „V posledních závodech nám jednoznačně něco chybělo, neměli jsme potřebnou rychlost.
Musíme se postarat, abychom si v nadcházejících závodech ukázali správný směr a dosáhli výsledků, které si myslím, že si zasloužíme.“
Toro Rosso pouze s jednou sadou nových dílů, otestuje je Gasly
Nové díly z vývoje přivezlo na Circuit of the Americas také Toro Rosso. Stačilo však připravit pouze jednu sadu, v pátečních trénincích tak novinky nemůže poskytnout oběma svým závodníkům.
Juniorský tým Red Bullu přivezl do Austinu nové přední křídlo a upravenou podlahu spolu s několika dalšími drobnými změnami na šasi. Díly jsou výsledkem vývojového procesu, který měl za cíl napravit nepovedené inovace představené v červnu.
Ačkoliv Brendon Hartley tvrdí, že tým zatím nerozhodl, kterému jezdci nové díly dá, objevily se zprávy, že volba padla na Pierra Gaslyho. Francouz pouze potvrdil, že Toro Rosso nemá dostatek nových součástek pro oba závodníky.
Toro Rosso bojuje s týmem Sauber o celkové osmé místo v Poháru konstruktérů. Italská stáj má momentálně navrch s náskokem tří bodů.