Ferrari chystá diskusi o kompenzaci Sainzovy škody

Ferrari chystá diskusi o kompenzaci Sainzovy škody

Šéf stáje Ferrari Frédéric Vasseur prohlásil, že bude jednat se zainteresovanými stranami Velké ceny Las Vegas ohledně náhrady za škodu způsobenou na vozu Carlose Sainze.

Carlos Sainz najel na kovový kryt kanálu, který se uvolnil a zničil podvozek, pohonnou jednotku a zásobník energie na jeho vozu SF-23. Precedens pro odškodnění byl vytvořen po incidentu při Velké ceně Malajsie 2017, kdy byl vůz Romaina Grosjeana, jezdce Haasu, vážně poškozen poté, co Francouz najel na uvolněný kryt kanalizace. Americký tým následně vyjednal s organizátory závodu v Sepangu finanční vyrovnání.

Na otázku, zda bude Ferrari požadovat odškodnění za incident v Las Vegas odpověděl Frédéric Vasseur následovně: „Bude to soukromá diskuse, kterou povedeme se zainteresovanými stranami.“

To v podstatě znamená, že diskuse se povede mezi společností Liberty Media a F1, protože závod je propagován spíše vlastními silami F1 než místními subjekty. Vasseur se mimo jiné obává, že nehoda měla dopad i na rozpočtové limity ve Ferrari.

Další dodatečné náklady vzniknou v souvislosti s nutností dopravit příští víkend náhradní podvozek z Itálie do Abú Zabí, který začal tým v Marenellu připravovat hned po nehodě. „V rozpočtu ani v horním limitu nákladů není žádné opatření o výjimce ohledně havárií. Určitě máte spoustu nákladů navíc. Poškozená elektronika, poškozená převodovka, poškozená baterie, nefunkční motor. Máme spoustu problémů po finanční stránce, po sportovní stránce, a dokonce i po stránce zásob náhradních dílů, po rozpočtové stránce to určitě není jednoduché,“ dodává Vasseur.

Vasseur naznačil, že by také nastolil otázku, zda by škody z podobných událostí, které nemohl ovlivnit, neměly být vyřazeny z limitu. „Určitě proběhne diskuse. Jaký bude verdikt, to je věc jiná.“

Vasseur také tvrdí, že maršálové na místě incidentu ukázali žlutou vlajku, protože viděli nějaký předmět na trati, ale červenou vlajku ukázali až o minutu později, a to poté, co Sainz najel na kryt. „Museli bychom také probrat okolnosti incidentu, protože nejde jen o to, že byl uvolněný kryt, ale také o skutečnost, že jste měli minutu mezi žlutou a červenou vlajkou. To mi přijde jako dlouhá doba.“

Na dotaz, kde v tom vidí problém, odpověděl: „Hlavní problém je, že když vyvěsíte žlutou vlajku, znamená to, že jste něco viděli, žlutá vlajka se nevyvěšuje na základě domněnky. Tím pádem ten, kdo ji vyvěsil i na mé obrazovce, přes kterou kontroluji závod, něco viděl, a pak mu trvalo minutu, než vyvěsil červenou vlajku. To není dobré, když šlo o kovový předmět na rovince, kde jezdí auta rychlostí 340 km/h.“

Také Esteban Ocon poškodil svůj podvozek po vyvěšení červené vlajky během návratu do boxů. Vasseur potvrdil, že týmy neobdržely žádnou zprávu, který by je informovala o tom, že na trati jsou úlomky. „Vůbec se neozvali. Důvod vyvěšení žluté vlajky jsme se nedozvěděli.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka žurnalistiky, která nikdy nevěřila, že jí cesta zavede právě k formuli 1. Nikdy by jí nenapadlo, že po 20 letech pochopí, proč měli doma červenou kuchyni s Malboro polepem a jak jednoduché je se tomuto sportu poddat a zamilovat se do něj.

Další články autora →