Italská stáj Ferrari má plán přijet do Bahrajnu s tisíci nacvičenými zastávkami v boxech. Hlavní závodní inženýr, Diego Ioverno, chce napravit jejich problémy s pitstopy.
Ferrari mělo v loňské sezóně nejen problémy se strategií a spolehlivostí, ale i se zastávkami v boxech, které nebyly tak svižné a oba piloti, jak Charles Leclerc, tak Carlos Sainz, občas na pomalejší pitstopy doplatili.
Diego Ioverno chce zajistit, aby se problémy spojené se zastávkou v boxech v následující sezóně neopakovaly. Je také připraven během několika příštích týdnů procvičit šedesát zaměstnanců v boxech a trénovat až do celkového počtu 1000 tréninkových zastávek.
Během závodního víkendu týmy nacvičují pitstopy dvakrát denně, ráno a odpoledne, což odpovídá 20 zastávkám.
Ioverno vysvětlil, že jeho hlavním cílem je spíše důslednost než rychlost. A cílem týmu je dosáhnout 84 nebo více procent všech zastávek v boxech dokončených za méně než tři sekundy.
Pro Motorsport Italy vysvětlil: „Loni jsme udělali 73 % našich zastávek pod tři sekundy, to ale nestačí. Cíl byl 80 % a my ho nesplnili. Pokud zvládnete pitstop pod tři sekundy, s těmito pneumatikami, jste opravdu velmi dobří. Nad čtyři sekundy je to špatné a mezi těmito dvěma je průměr. Pro rok 2023 chceme dosáhnout 84 % zastávek pod tři sekundy.“
„Nechceme mít více než devět procent chybných zastávek nad 4,5 sekundy. Mercedes, abychom uvedli měřítko, mají pouze čtyři procenta chybných zastávek, ale jsou v průměru o něco pomalejší než my.“
Ioverno dodal, že tým nejvíce strádal při výměně skupin mechaniků během rušných období v kalendáři.
„Nyní je pro nás zásadní zvýšit průměrnou úroveň týmu, protože problémy v boxech se často stávaly při rotacích zaměstnanců. Tento šampionát bude nejdelší, jaký jsem kdy poznal. Nyní je také důležitá všestrannost,“ řekl Diego Ioverno pro Motorsport Italy.