F2: Leclerc drží čelo tabulky i po diskvalifikaci v Maďarsku

F2: Leclerc drží čelo tabulky i po diskvalifikaci v Maďarsku

Výsledky kvalifikace a obou maďarských závodů Formule 2 do velké míry ovlivnil dopad páteční technické přejímky. Mladý supertalent Charles Leclerc sice zajel po sedmé za sebou, i na Hungaroringu, na pole-position, jeho výkon ovšem zhatila diskvalifikace.

Budapešťský podnik, kterým šampionát Formule 2 vstoupil do druhé poloviny sezony, vykazoval jedinou změnu v kokpitech. V týmu Trident našel útočiště Američan Santino Ferruicci. Chráněnec Gena Haase, který zatím zůstal v GP3 mnoho dlužen, u Italů podepsal až do konce sezony.

Trénink a kvalifikace

Za ještě příjemného tepla pátečního dopoledne nevykazovala listina časů nic neobvyklého: Charles Leclerc (Prema-Theodore) byl nejrychlejší tréninku před svými nejvážnějšími soupeři Oliverem Rowlandem (DAMS), Nyckem de Vriesem (Rapax), Normanem Natem (Racing Engineering), Nicolasem Latifim (DAMS) a Alexandrem Albonem (ART). Prvních 15 se vešlo do jediné sekundy a otázkou před  kvalifikací bylo, zda Leclerc směřuje směrem rekordní sedmé pole-position za sebou.

Odpoledne bylo znatelně tepleji a Leclerc hrál soupeřům na nervy skutečností, že úvodních deset minut seance zůstal chladně stát v boxech. Nejlepší čas tedy počátečně patřil dobře naladěnému Rowlandovi před Markelovem a Fuocem. Na tomto pořadí se nic nezměnilo ani po prvním Leclercově výjezdu – jeho pokus totiž zhatila neutralizace po uklouznutí Gelaela. Monacký junior Scuderie Ferrari ale dokázal udeřit při svém druhém pokusu, kdy Rowlandův čas zlepšil o nevídané 4 desetiny!

Za stoupajícího vedra si všichni připravili poslední pokusy pro konec seance, slunce ovšem Hungaroring tak rozpálilo, že se pořadí ma špičce nezměnilo. Leclerc se mohl těšit ze 7. pole-position v řadě a vedle něj se kvalifikoval Rowland. Za nimi znělo pořadí startovního roštu Markelov, King, Fuoco, Nato, Latifi, de Vries, Macušita a Canamasas. Nováček Ferrucci překvapil dobrým 11. časem.

„Chlapci za mnou jsou všichni výborní závodníci a jistě si nemohu dovolit, abych zde nějak polevil. Do tohoto závodu jdu se stejnou vůlí vyhrát, jako do prvního podniku roku. Jestli mne ta kvalifikační série mile zneklidňuje? Ano, tak trošku mám ten rekord v hlavě, když ale sedím ve voze, tak statistiky nehrají roli,“ prozradil spokojený poleman po kvalifikaci.

O to větší roli ovšem hrála technická přejímka FIA. U Leclercovy Prema-Dallary objevili komisaři diferenciál, jehož součástky neodpovídaly homologaci výrobce. Mladý pilot tedy nejen putoval na chvost pole, aféra pochopitelně vrhla negativní stín na jeho sportovní výkony…

Výsledek kvalifikace:

1

9

O. Rowland DAMS

1:26.731

0.463

0.463

9

2

6

A. Markelow Russian Time

1:26.806

0.538

0.075

11

3

15

J. King MP Motorsport

1:26.849

0.581

0.043

9

4

2

A. Fuoco Prema

1:26.885

0.617

0.036

11

5

20

N. Nato Arden

1:26.968

0.700

0.083

12

6

10

N. Latifi DAMS

1:26.973

0.705

0.005

11

7

18

N. de Vries Rapax

1:27.026

0.758

0.053

12

8

7

N. Macušita ART

1:27.103

0.835

0.077

11

9

19

S. Canamasas Rapax

1:27.129

0.861

0.026

12

10

17

S. Ferrucci Trident

1:27.139

0.871

0.010

12

11

8

A. Albon ART

1:27.221

0.953

0.082

11

12

5

L. Ghiotto Russian Time

1:27.238

0.970

0.017

12

13

12

R. Visoiu Campos

1:27.301

1.033

0.063

12

14

11

R. Boschung Campos

1:27.339

1.071

0.038

9

15

14

S. Camara MP Motorsport

1:27.492

1.224

0.153

12

16

3

L. Deletraz Racing Engineering

1:27.582

1.314

0.090

12

17

4

G. Malja Racing Engineering

1:27.804

1.536

0.222

11

18

16

N. Jeffri Trident

1:28.248

1.980

0.444

11

DNQ

21

S. Gelael Arden

1:46.783

20.515

18.535

2

DSQ

1

C. Leclerc Prema

1:26.268

 

 

9

 

Hlavní závod

Rowland Leclerca v kvalifikaci sice opět neporazil, přesto bral „zděděnou“ pole-position rád. Po startu za sobotního vedra mu ale proti výborně reagujícímu Artemovi Markelovovi (Russian Time) nepomohly všechny jeho zkušenosti. Do rozhodujícího prvního zákrutu dosprintoval Rus jako první. Z úvodního kola se Markelov vrátil s malým náskokem na Rowlanda, Kinga, Latifiho a Fuoca. Leclerc zatím demonstroval, že jeho nesporný talent nepotřebuje nedovolené podpory: z posledního místa se posunul na 11. pozici, k čemuž mu stačily dva geniální manévry v prvních dvou zatáčkách!

Výborně naladěný Markelov poté s přehledem držel první místo. Za ním se de Vries posunul před Fuoca a v 8. kole vybrzdil Latifi Kinga. Brit hned na to ztratil i další místo vůči de Vriesovi.

Lídr Marlekov měnil pneumatiky po třetině závodu, tak jako většina konkurentů, mechanici týmu DAMS si ale počínali poněkud šikovněji a po zastávkách byl jejich chráněnec Rowland na špičce. Anglický junior Renaultu svůj náskok na Rusa soustavně zvyšoval až na 6 sekund, zatímco měl Markelov plná zadní zrcátka útočícího Latifiho.

11. kol před cílem ovšem v první zatáčce havarovali Canamasas s Visoiuem a všechny časové odstupy vymazal zásah Safety-Caru. 9 kol před koncem se opět jelo naostro a Leclerc předvedl další inteligentní start, při kterém získal 3 pozice.

Závěr závodu zřetelně poukazoval na skutečnost, že to byl Markelov, kdo si životnost pneumatik rozhodil nejlépe. Byl jasně rychlejší, než vedoucí Rowland a kolo za kolem připravoval svůj útok. Dvě kola před koncem se rozhodl, že Brita vybrzdí uvnitř na konci rovinky a napravo se ho pokusil předjet. Rowland mu ale tuto stopu zablokoval, Rus se musel vyhnout na trávník, šel do hodin a za velké rychlosti vletěl do bariéry.

Vítězství tedy patřilo Rowlandovi před týmovým kolegou Latifim, de Vriesem a neuvěřitelným Leclercem. Dobře se opět předvedl i nováček Ferrucci, když dokázal dojet pro bod.

„Markelov byl pořád ještě za mnou, když jsem mu zkřížil stopu. Jeho nehoda tedy nebyla má chyba a nebojím se nějakého trestu,“ popsal klíčovou situaci předposledního kola sebejistý Rowland. Kritikové rychle připomněli skutečnost, že jeho sebejistota asi pramení v tom, že komisařem FIA byl v Maďarsku Derek Warwick, jeho dřívější manažer…

Ohledně celkového stavu šampionátu dodal Rowland toto: „Je sice hezké vyhrát, že Charles ale dokázal dojet z posledního místa čtvrtý, je frustrující.“

Výsledek sobotního závodu:

1

9

O. Rowland DAMS

58:37.062

 

 

36

 

2

10

N. Latifi DAMS

58:37.297

0.235

0.235

36

 

3

18

N. de Vries Rapax

58:37.735

0.673

0.438

36

 

4

1

C. Leclerc Prema

58:38.467

1.405

0.732

36

 

5

7

N. Macušita ART

58:38.695

1.633

0.228

36

 

6

5

L. Ghiotto Russian Time

58:39.596

2.534

0.901

36

 

7

20

N. Nato Arden

58:40.141

3.079

0.545

36

 

8

8

A. Albon ART

58:40.412

3.350

0.271

36

 

10

17

S. Ferrucci Trident

58:41.300

4.238

0.327

36

 

11

3

L. Deletraz Racing Engineering

58:43.689

6.627

2.389

36

 

12

11

R. Boschung Campos

58:44.612

7.550

0.923

36

 

13

16

N. Jeffri Trident

58:45.241

8.179

0.629

36

 

15

4

G. Malja Racing Engineering

58:46.524

9.462

0.393

36

 

9

21

S. Gelael Arden

58:40.973

13.911

 

36

+10 s

16

15

J. King MP Motorsport

58:53.188

16.126

6.664

36

 

14

14

S. Camara MP Motorsport

58:46.131

19.069

0.890

36

+10 s

DNF

6

A. Markelow Russian Time

52:25.830

 

 

33

 

DNF

19

S. Canamasas Rapax

37:43.818

 

 

24

 

DNF

12

R. Visoiu Campos

37:43.409

 

 

24

 

DNF

2

A. Fuoco Prema

17:11.886

 

 

11

 

 

Nedělní sprint

Nedělní pole-position připadla za typicky maďarského vedra Alexandovi Albonovi. Anglo-Thajský pilot ARTu ale nevyrazil nejlépe. Mnohem lepší start předvedl jeho týmový kolega Nobuharu Macušita a z 5. pozice se katapultoval na špičku, kterou až do cíle nedal z ruky. Po prvním kole Japoncovi následovali Ghiotto, de Vries, Rowland a Leclerc v zájemném závětří a za nimi se tlačil Latifi na Nata. Na tomto pořadí se dlouho nic nezměnilo, až 7 kol před cílem se de Vries prodral před budoucího testmana Williamsu, Ghiotta. Itala ještě ve stejném kole předjeli Rowland s Leclercem a později i Nato s Latifim.

Rowlandovi, jenž v boji o titul potřebuje každý bodík, vyšel nejlepší finiš a v předposledním kole ještě předjel druhého de Vriese.

Facit: Maďarsko Leclercův vzlet směrem titulu poněkud přibrzdilo, do letní přestávky (tedy po testech s Ferrari) ale mohl pořád ještě nastoupit s uklidňujícím polštářem 50 bodů.

Výsledek nedělního sprintu

1 Nobuharu Macušita ART Grand Prix 28 44m52.900s
2 Oliver Rowland DAMS 28 4.307s
3 Nyck de Vries Rapax 28 7.143s
4 Charles Leclerc Prema Racing 28 11.635s
5 Norman Nato Pertamina Arden 28 12.458s
6 Nicholas Latifi DAMS 28 13.485s
7 Alexander Albon ART Grand Prix 28 16.754s
8 Luca Ghiotto RUSSIAN TIME 28 24.843s
9 Artem Markelov RUSSIAN TIME 28 25.577s
10 Sean Gelael Pertamina Arden 28 33.887s
11 Jordan King MP Motorsport 28 35.770s
12 Louis Deletraz Racing Engineering 28 35.823s
13 Sergio Sette Camara MP Motorsport 28 41.847s
14 Santino Ferrucci Trident 28 42.122s
15 Nabil Jeffri Trident 28 1m26.947s
16 Ralph Boschung Campos Racing 27 1 kolo
17 Antonio Fuoco Prema Racing 27 1 kolo
Gustav Malja Racing Engineering 23 Nedojel
Sergio Canamasas Rapax 21 Nedojel
Robert Vișoiu Campos Racing 20 Nedojel

   

Celkový stav šampionátu FIA Formule 2

1 Charles Leclerc 208 b.
2 Oliver Rowland 158 b.
3 Artem Markelov 123 b.
4 Nicholas Latifi 115 b.
5 Luca Ghiotto 95 b.
6 Nobuharu Macušita 91 b.
7 Norman Nato 79 b.
8 Nyck de Vries 72 b.
9 Alexander Albon 65 b.
10 Jordan King 49 b.
Sdílejte na:
Zavřít