Charles a jeho syn John Cooperovi platili za průkopníky stavby monopostů s motorem vzadu. Tituly mistra světa Jacka Brabhama a špičkové výsledky mladého Bruceho McLarena jim daly koncem 50. let za pravdu a tak brzy jejich řešení kopírovala celá konkurence F1. V poli Formule 1 HGPCA pro vozy postavené do roku 1966 konstrukce Cooperů při Brněnském Revivalu kralovaly. Jak do počtu, tak i ve výsledkových listinách.
Kvalifikace: Úspěch pro barvy BRP-Yeoman Racingu
O tom, že se na pole-position postaví jeden z Cooperů, nikdy nebylo pochyb. Že nejrychlejší kvalifikaci zajel Tom Dark na jediném z anglických vozů, který nenastoupil v továrních barvách, ovšem bylo malou senzací. Darkův starší T51 lakovaný “Vomit-Greenem” týmu otce Stirlinga Mosse, BRP-Yeoman-Credit Racing, byl časem 2:21,733s o 36 tisícin rychlejší, než první z typů T53 v klasickém “British-Racing-Greenu” s Cooperovými tradičními bílými pruhy. Za Darkem se seřadili Rudi Friedrichs, Will Nutthall a Justin Maeers na novějších typech Cooper T53. Na konkurenci zbyla jen třetí startovní řada: obsadili ji Lotus 18 Petera Horsmana a elegantní BRM P261 Philippa Buhofera.
Sobotní závod: Proč mařit podniky veteránů moderními tresty?
Z prvního kola pěkného závodu se jako lídr vrátil Rudi Friedrichs před Justinem Maeersem. Němec byl výborně naladěn a brzy si na Brita vyjezdil 4sekundový náskok. Za ním si ovšem Maeers, Nutthall a Dark nedarovali ani centimetr. S dalším odstupem následoval osamělý BRM Buhofera. Friedrichs projel cílem zaslouženě jako první – tam na něj ale čekalo nemilé překvapení: za předčasný start inkasoval společně s Darkem penalizaci, která ho o krásnou brněnskou trofej „Mistra Kladívka“ připravila. Z té se mohl radovat Will Nutthall…
Výsledky – sobota:
- Will Nutthall, Cooper T53
- Justin Maeers, Cooper T53
- Rudi Friedrichs, Cooper T53
- Tom Dark, Cooper T51
- Phillipp Buhpofer, BRM P261
- Nick Topliss, Cooper T52
- Ingo Strolz, Cooper T51
- Stephen Banham, Cooper T45
- Stephan Joebstl, Lotus 24
- Tony Lees, Cooper T53
Nedělní závod: Napínavá podívaná…
Vozy F1 z éry do roku 1966 překvapily početné publikum také v neděli velmi zajímavým závodem. Honička čtyř nejrychlejších Cooperů byla možná tou sportovně nejnapínavější podívanou Brněnského Revivalu 2024 vůbec. Z nejlepší startovní pozice směl vyrazit Will Nutthall před Justinem Maeersem a Rudi Friedrichsem. Po prvním kole ovšem vedl Maeers před Friedrichsem, Nutthallem a bojovně naladěným Tomem Darkem. Tato čtveřice zůstala první polovinu závodu pohromadě a nic si nedarovala. Ve druhé části se vytvořily dvě bojové dvojice: Nutthall se opět prodral kupředu a přel se o vítězství s Maeersem, dvě až tři sekundy za nimi se o třetí místo přetahovali Friedrichs s Darkem. Teprve závěrem „byly kostky vrženy“. Vepředu se prosadil Nutthall, za ním dojel Maeers a Friedrichs bral po Darkově chybičce třetí místo. Čtvrtý dojel Peter Horsman na Lotusu 18.
Výsledky – neděle:
- Will Nutthall, Cooper T53
- Justin Maeers, Cooper T53
- Rudi Friedrichs, Cooper T53
- Peter Horsman, Lotus 18
- Tom Dark, Cooper T51
- Nick Topliss, Cooper T52
- Ingo Strolz, Cooper T51
- Stephen Banham, Cooper T45